تعمیرات اساسی و نوسازی واحدهای گاز و گاز مایع مناطق نفت‌خیز جنوب شتاب می‌گیرد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با هدف استمرار و افزایش تولید خوراک شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی، تعمیرات اساسی و نوسازی واحدهای گاز و گاز مایع (NGL) این شرکت شتاب می‌گیرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی اظهار کرد: ‌به این منظور شرح کار تعمیرات اساسی و نوسازی واحدهای گاز و گاز مایع تأمین‌کننده خوراک پتروشیمی‌های مارون و بوعلی تهیه و اولویت‌بندی شد.

وی با اشاراه به مذاکرات انجام شده با شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی افزود: این شرکت‌ها موافقت کردند بخشی از ظرفیت و امکانات خود را برای سرعت بخشیدن به تعمیرات اساسی واحدهای گاز و گاز مایع در اختیار مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دهند.

محمدی گفت: کاهش زمان تعمیرات اساسی واحدهای گاز و گاز مایع (NGL) از یک سو سبب پایداری تأمین خوراک شرکت‌های پتروشیمی می‌شود و از سوی دیگر کاهش گازسوزی و حفظ محیط زیست را (در حین تعمیرات اساسی) به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب یادآور شد: این شرکت ۱۶ واحد گاز و گاز مایع (NGL) در اختیار دارد و محصولات آنها گاز سبک، میعانات گازی و نفتاست که بخشی از آن به عنوان خوراک به شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی واقع در بندرامام ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌تأمین خوراک پتروشیمی‌ها جزو اولویت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب است و این موضوع هر روز طی جلسات صبحگاهی پیگیری و نظارت می‌شود.

شایان ذکر است، در نشست‌های جداگانه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی، مذاکرات نهایی برای همکاری متقابل درخصوص تعمیرات اساسی واحدهای گاز و گاز مایع انجام و مقرر شد تعمیرات اساسی برخی واحدهای گاز و گاز مایع در روزهای آینده آغاز و بخشی از آنها تا پیش از پایان سال به پایان برسد.

کد خبر 296171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =