اتصال بیش از ۱۲۰۰ روستای خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از گازرسانی به بیش از یک‎هزار و ۲۰۰ روستای این استان در ۶ سال اخیر خبر داد و گفت: با گازرسانی به آخرین شهر استان، ضریب نفوذ گازرسانی شهری خراسان رضوی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز خراسان رضوی، سیدحمید فانی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این شرکت گفت: شاخص‌های گازرسانی خراسان رضوی در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ است، به گونه‌ای که اکنون طرح گازرسانی به یک شهر و ۳۵۲ روستای استان با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در مرحله افتتاح و کلنگ‌زنی قرار دارد که از این تعداد، پروژه گازرسانی به شهر بار با یک هزار و ۱۲۲ خانوار و نیز ۲۵۸ روستا دارای جمعیت ۳۱ هزار و ۲۶۳ خانوار با هزینه ۲ هزار میلیارد ریال در مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسمی است.

وی از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی گازرسانی به ۱۰۴ روستا با ۹ هزار و ۸۳۱ خانوار و اعتباری معادل یک‌هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال خبر داد و افزود: برای اجرای طرح گازرسانی به شهر بار و روستاهای این محور، یک خط انتقال به طول ۴۰ کیلومتر و چند ایستگاه توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران احداث شده که هزینه این طرح نیز بالغ بر۵۰۰ میلیارد ریال است.

فانی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در دولت تدبیر و امید برای محرومیت‌زدایی و توزیع متوازن نعمت گاز در همه نقاط کشور، یادآور شد: از ابتدای سال ۹۲ تا پایان مهرماه امسال، یک‌هزار و ۲۰۷ روستا در خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز کشور متصل شده‌اند که بیشترین حجم این فعالیت مربوط به سال ۹۵ تاکنون است. در این مدت به‌طور میانگین هر دو روز یک روستا گازدار شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی، مطابق مصوبه بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳، در استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۶۷۳ روستای واجد شرایط گازرسانی وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۱۵۳ روستا با جمعیت ۴۷۳ هزار و ۱۶۲ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۰۶ روستای دیگر نیز در حال اجرا است. 

ضریب نفوذ گازرسانی شهری خراسان رضوی در آستانه تکمیل ظرفیت

فانی با بیان اینکه اکنون ضریب نفوذ گاز در بخش خانوار روستایی ۹۰ درصد است و با اتمام طرح‌های در حال اجرا به ۹۸ درصد ارتقا خواهد یافت، درباره گازرسانی شهری توضیح داد: با اتصال شهر بار به عنوان آخرین شهر واجد شرایط در خراسان رضوی، ضریب نفوذ گازرسانی شهری به  ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی طول شبکه گاز خراسان رضوی را ۳۳ هزار و ۸۴۲ کیلومتر و تعداد مشترکان گاز طبیعی این استان را ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار مشترک شهری و روستایی اعلام کرد و ادامه داد:  تاکنون ۸۶ درصد مشترکان گاز استان معادل یک میلیون و ۹۹۶ هزار و ۲۹۶ مشترک برای دریافت قبض پیامکی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم اجرای طرح حذف قبوض کاغذی گاز بدون دغدغه برای شهروندان انجام شود. تا اواسط دی ماه امسال قبض گاز افزون بر پیامک به‌صورت کاغذی نیز برای مشترکان ارسال می‌شود تا صحت اطلاعات مشترکان کنترل شود، اما مطابق دستورعمل‌های ابلاغی پس از این تاریخ، صورت‌حساب گازبهای مصرفی فقط به شماره همراه ثبت شده مشترکان پیامک می‌شود.

فانی یادآور شد: لینک «طرح جمع‌آوری اطلاعات تماس مشترکان گاز» روی سایت شرکت گاز خراسان رضوی و شرکت ملی گاز ایران بارگذاری شده و امکان تغییر شماره تلفن همراه دریافت‌کننده پیامک نیز از طریق مراجعه به سایت شرکت گاز استان فراهم است، همچنین جمع‌آوری شماره همراه مشترکان از ابتدای مهرماه امسال به صورت حضوری توسط نیروهای بخش پیمانکاری کنتورخوان این شرکت در حال انجام است.

وی هدف از اجرای طرح حذف کاغذی قبوض گاز را تکریم مشتری، بهره‌مندی از فناوری‌های نو، حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی در هزینه‌ها اعلام کرد و افزود: مشارکت مردم در اجرای موفق این طرح موجب صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های کشور می‌شود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه فردوسی مشهد در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی خبر داد و گفت: مطابق مفاد این تفاهم‌نامه آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش استان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده بهینه و ایمن گاز برای دانش‌آموزان در شهر مشهد اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اجرای مسئولیت اجتماعی شرکت گاز خراسان رضوی در زمینه آموزش مصرف صحیح و ایمن گاز، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، شرکت گاز استان نسبت به ارائه مشاوره‌های تخصصی، انتقال تجربیات موفق در حوزه فرهنگ‌سازی، تهیه و تحویل نمونه تجهیزات و وسائل آموزشی مرتبط با موضوع گاز طبیعی و... به جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مصرف ایمن و بهینه گاز با دانشگاه فردوسی مشهد همکاری خواهد کرد.

فانی ادامه داد: شرکت گاز خراسان رضوی پس از استان تهران رتبه دوم تعداد مشترکان گاز کل کشور را به خود اختصاص داده است که این موضوع اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده صحیح و ایمن گاز را دوچندان می‌کند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد بسترهای گوناگون اطلاع‌رسانی، زمینه ارتقای فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز را از سنین پایه آغاز کنیم.

شایان ذکر است که شرکت گاز خراسان رضوی  سال گذشته نیز طرح موفق «سفیران گاز» را با حضور بیش از ۳۰۰۰ دانش آموز مشهدی به اجرا گذاشت.

کد خبر 296182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =