اقدام‌های نوآورانه و تعمیراتی در دستگاه حفاری ۳۳ فتح

کارکنان شرکت ملی حفاری ایران با انجام اقداماتی مبتکرانه در جریان تعمیرات دستگاه حفاری ۳۳ فتح، عملکرد این دستگاه را بهبود بخشیده‎اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، رجب کردزنگنه، رئیس دستگاه حفاری ۳۳ فتح این شرکت گفت: اقدام‌های ابتکاری، نوآورانه و تعمیراتی قابل توجه در این دستگاه حفاری انجام شده است. این دکل هم‌اکنون در قالب پروژه حفاری هشت حلقه چاه اکتشافی که از سوی مدیریت اکتشاف به شرکت ملی حفاری ایران واگذار شده، در حال حفر چاه در موقعیت سوسنگرد است.

وی به موفقیت‌های کارکنان دستگاه ۳۳ فتح در انجام کارهای ابتکاری، نوآوری و تعمیرات اشاره کرد و گفت: تعمیر ضروری موتورآلات و بخش‌هایی از پمپ‌های گل در محل استقرار دکل برای پیشگیری از وقفه در عملیات از جمله این اقدام‌ها به شمار می‌آید. همچنین راندن موفق رشته تکمیلی نخستین حلقه چاه توسعه‌ای در پروژه حفاری ۴۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در حیطه کاری شرکت متن، ارائه خدمات جانبی به‌موقع، طراحی و نصب ایر هوز Air Hose (سیستم کشنده لوله‌های حفاری از روی خرک به روی سکوی دکل) از دیگر موفقیت‌های ارزشمند کارکنان این دستگاه است.

رئیس دستگاه حفاری ۳۳ فتح با این توضیح که ساخت سیستم «ایر هوز» موجب کاهش زمان و شتاب‌بخشی در عملیات شده است، اظهار کرد: کارکنان این دستگاه همچنین در کاری ابتکاری در سیستم گردش آب، از هدررفت آب مصرفی در دستگاه جلوگیری کرده و موجب کاهش مصرف آب شده‌اند.

کرد زنگنه با اشاره به اینکه این دستگاه مجهز به سیستم مدیریت پسماند و گرداننده فوقانی است، گفت: ۶۸ نفر روی این دستگاه و اردوگاه آن مشغول کار هستند که بیشتر آنها دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و در ردیف نیروهای مجرب دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران هستند.

رئیس دستگاه حفاری ۳۳ فتح گفت: این دستگاه در هشت سال کار میدانی، حفر و تکمیل ۲۱ حلقه چاه توسعه‌ای و توصیفی به متراژ افزون بر ۶۱ هزار مترمربع را در کارنامه خود دارد و نخستین تجربه در حفر چاه‌های اکتشافی، حفاری چاه گازی دنگ یک در منطقه خنج در استان فارس بود که پیش‌زمینه‌ای برای کشف میدان ارم محسوب می‌شود.

کد خبر 296354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =