مشارکت سازمان بهداشت و درمان نفت و اچ‌اس‌یی باید تداوم یابد

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خواستار مشارکت و همکاری گسترده این سازمان و فعالان حوزه اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت ایران شد.

به گزارش خبرنگار شانا، حبیب‌الله سمیع صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۹ آذرماه) در دومین روز از ششمین گردهمایی مدیران اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: تامین و حفظ سلامتی کارکنان شرکت نفت، به‌ویژه کارکنان بخش‌های عملیاتی از جمله اهداف مشترک میان سازمان بهداشت و درمان و اچ‌اس‌یی است. 

وی با بیان اینکه وظایف سازمان بهداشت و درمان با اچ‌اس‌یی به دو بخش عمده تقسیم می‌شود، افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه و همچنین فعالیت مشترک در مواجهه با حوادث و مسائل احتمالی در حوزه نفت از جمله وظایف مشترک این دو سازمان به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر گسترش یافته است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: به هر میزان هماهنگ‌تر باشیم، کارکنان سالم‌تر و در شرایط بهتری فعالیت خواهند کرد.

سمیع اظهار کرد: همان‌گونه‌ که در سطوح مدیریت ارشد و کلان شرکت ملی نفت با سازمان بهداشت هماهنگی و ارتباط برقرار است، در سطوح عملیاتی نیز تعامل بیشتر شده تا بتوان نتایج قابل قبولی به‌دست آورد.

ضرورت راه‌اندازی اورژانس پیش‌بیمارستانی در مناطق عملیاتی

این مقام مسئول با بیان اینکه تقاضای صنعت نفت از سازمان برای ارائه خدمات درمانی در بخش سوختگی قابل توجیه نیست، بر ضرورت راه‌اندازی اورژانس پیش‌بیمارستانی در مناطق عملیاتی تاکید و عنوان کرد: ساخت بیمارستان مجهز سوختگی در مناطق عملیاتی نه‌تنها در هیچ کجای دنیا مقرون به صرفه نبوده، بلکه از دیدگاه علمی و تخصصی نیز قابل قبول نیست.

سمیع ادامه داد: اورژانس پیش‌بیمارستانی که بتواند در ۲۴ ساعت نخست به مصدومان احتمالی خدمات درمانی ارائه کند تا شرایط لازم برای انتقال بیمار به مراکز تخصصی یا فوق تخصصی فراهم شود، کافی است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر لزوم ارتقا و تجهیز ناوگان آمبولانس در مناطق عملیاتی تاکید کرد و گفت: استقرار آمبولانس‌های زمینی، هوایی و دریایی از برنامه‌ها و اهدافی است که سازمان به‌طور جدی دنبال می‌کند، هرچند با محدودیت‌های منابع مالی و تامین اعتبار لازم و کافی برای عملیاتی کردن آن روبه‌رو هستیم، اما با همکاری و هماهنگی همکاران اچ‌اس‌یی می‌توانیم گام‌های موثری برای تجهیز و راه‌اندازی ناوگان آمبولانس در مناطق عملیاتی برداریم.

این مقام مسئول به انجام معاینات دوره‌ای کارکنان صنعت نفت اشاره کرد و با بیان اینکه اجرای برنامه‌های سلامت‌محور سازمان بهداشت همواره مورد تاکید مدیران اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت بوده است، گفت: در این میان باید همه کارکنان و فعالان صنعت نفت و گاز را نسبت به انجام معاینات دوره‌ای ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: موضوع تغذیه کارکنان، بهبود شرایط تغذیه و اصلاح الگوی تغذیه از دیگر مواردی است که باید به‌طور جدی دنبال شود و اجرای آن نیازمند همکاری و مشارکت همکاران است.

سمیع همچنین از آمادگی سازمان بهداشت و درمان برای ارائه هر نوع آزمایش‌ تخصصی و معاینات فیزیکی برای همکاران در حوزه‌های عملیاتی نفت و گاز خبر داد.

مدیر عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در پایان با ارائه لوح سپاس، از زحمات شهباز صفری، رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به منظور مشارکت در ارتقای سلامت کارکنان این شرکت در اجرای فرآیندهای مدیریت سلامت قدردانی کرد.

کد خبر 296355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =