استیضاح زنگنه سیاسی است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به ترکیب امضاهای طرح استیضاح وزیر نفت دقت کنیم متوجه می‌شویم که استیضاح وی سیاسی است.

به گزارش شانا به نقل از عصر ایران، بهرام پارسایی با بیان اینکه هرچند استیضاح حق نمایندگان مجلس است و کسی نمی‌تواند منکر آن شود، گفت: اگر استیضاح به دلیل وضع معیشتی مردم و برای بهبود اوضاع آنها باشد به نظر نمی‌رسد وزیر نفت در ایجاد این شرایط نقشی داشته باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که این تصمیم (اصلاح قیمت بنزین) ربطی به زنگنه نداشته و از اساس این موضوع برنامه وزارت نفت نبوده و این وزارتخانه تنها مجری طرح است.

وی تصریح کرد: اگر بسیاری از وزیران و به‌ویژه آنان که در حوزه تورم دارای مسئولیت هستند به مجلس بیایند بدون شک با مشکل روبه‌رو می‌شوند، اما آقای زنگنه از این قاعده مستثنی است و استیضاح کنندگان ایشان حتی در این وضع هم موفق نخواهند شد برای برکناری وی از مجلس رای بگیرند.

پارسایی با بیان اینکه در شرایط کنونی فردی را هم‌سطح آقای زنگنه برای اداره وزارت نفت در کشور نداریم، گفت: هم‌اکنون فروش نفت کار فوق‌العاده سختی شده. اما ما پیش‌تر در سطحی نه به شدت امروز، تحریم را تجربه کردیم. در آن دوران نتیجه کارنامه وزارت نفت منجر به فسادهای بزرگی از جمله گم شدن دکل‌های نفتی، پول‌هایی که رفتند و بر نگشتند و مسائلی مانند بابک زنجانی شد.

این نماینده مجلس افزود: اگر کارنامه امروز آقای زنگنه را با دوره پیشین تحریم‌ها و این فسادها مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که کار ایشان چقدر بی‌عیب‌تر است و هم اینکه می‌فهمیم برای ایشان به‌راحتی و سهولت، به‌ویژه در شرایط تحریم نمی‌توان جایگزین پیدا کرد.

کد خبر 296404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =