۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر: 296453
گرایش خریداران آسیایی به نفت آمریکایی

مشتریان آسیایی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا ضد ایران و حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو عربستان، تلاش خود برای تنوع بخشی به منابع تأمین نفت را تشدید کردند.

به گزارش خبرگزاری پلاتس، خریداران عمده نفت در آسیا، از جمله هند، ژاپن و کره جنوبی، برای جبران اختلال‌های متعدد در عرضه نفت از منطقه خاورمیانه، به شکلی روز افزون توجه خود را به آمریکای شمالی معطوف کرده‌اند.

در نتیجه تلاش کره جنوبی برای تنوع بخشی به منابع تأمین نفت خود سبب شد سهم خاورمیانه در تأمین نفت آن در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی به کمتر از ۷۰ درصد می‌رسد، در حالی که سهم خاورمیانه در تأمین نفت کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۸۵ درصد بود.

طبق آمارهای رسمی دولت آمریکا، همچنین در هشت ماه نخست سال جاری میلادی، آمریکا به‌طور میانگین روزانه ۲۶۰ هزار بشکه نفت به هند صادر کرد که بیش از دو برابر دوره مشابه در سال ۲۰۱۸ میلادی بود.

در سال جاری میلادی، تایوان به یکی از سه واردکننده بزرگ نفت آمریکا تبدیل شد و از ماه ژانویه تا اوت امسال به‌طور میانگین ۱۸۶ هزار بشکه نفت از آمریکا وارد کرد. این رقم حدود دو برابر واردات نفت تایوان از آمریکا در دوره مشابه در سال ۲۰۱۸ میلادیست. 

در شمال شرق آسیا، آمارهای رسمی ژاپن نشان این کشور در ماه مارس امسال ۹۹۳ هزار و ۶۶۳ بشکه نفت خام نوع مارس را از آمریکا وارد کرده است.

کد خبر 296453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =