اکتشافات اخیر، حاصل حمایت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مهندس زنگنه است

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به حساسیت و تاکید وزیر نفت بر اهمیت مقوله اکتشاف گفت: اکتشاف‌های اخیر نفت و گاز در کشور، حاصل حمایت‌های همه‌جانبه، سیاست‌گذاری‌های درست و پایش مستمر فعالیت‌های حوزه اکتشاف با راهبری مهندس زنگنه بوده است.

سیدصالح هندی در گفت‎وگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: اهداف اکتشافی در دوره اخیر وزارت مهندس زنگنه با برنامه‎ریزی‏‌های منسجم پیگیری شد و با تاکید ایشان، شورای عالی اکتشاف شکل گرفت که وزیر نفت همواره در جلسات این شورا حضور یافته و پیگیر فعالیت‎های اکتشافی در بخش‎های مختلف کشور بوده‎اند؛ موضوعی که در افزایش اثربخشی فعالیت‎های اکتشافی نقشی بسزا داشته است و نگاه درازمدت وزیر مبتنی بر منافع ملی را می‌رساند.

وی با اشاره به مشکلات مالی شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه در سال‌های اخیر، ادامه داد: با وجود این، اکتشاف به‌عنوان یکی از حلقه‌های اصلی کسب‌وکار در شرکت ملی نفت ایران مورد توجه بود و به همین دلیل، این بخش در چند سال اخیر با چالش کمبود منابع مالی مواجه نبوده است.

هندی با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به‌منظور افزایش بهره‌وری و راندمان کاری در این بخش، گفت: این تغییر رویکرد زمان‌بر بود، اما با صبر و حوصله و درایت وزیر نفت، مدیریت اکتشاف این دوره گذار را طی کرد. به این ترتیب اکتشاف‌های اخیر نفت و گاز مشتمل بر کشف میدان گازی ارم در جنوب استان فارس و کشف مخزن عظیم نفتی نام‌آوران به‌عنوان دومین مخزن بزرگ نفتی کشور در استان خوزستان را که حاصل تغییر رویکرد اکتشاف نفت بوده است می‌توان مرهون نگاه حمایتی وزیر نفت دانست.

وی با اشاره به ریل‌گذاری درست انجام‌شده در بخش اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند، خبرهای خوبی از این جنس برای صنعت نفت تکرار شود، کما اینکه احتمالا تا پایان سال می‌توان در انتظار خبر کشف موفقیت‌آمیز دیگری در کشور بود.

کد خبر 296497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =