استفاده حداکثری از ظرفیت‌ سازندگان داخلی در نفت و گاز اروندان

مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان در نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت خوزستان اعلام کرد که نگهداشت توان تولید نفت با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی و حفاظت محیط زیست در اولویت برنامه‌های شرکت نفت و گاز اروندان قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، رضا عباسی در بازدید از یازدهمین نمایشگاه  تخصصی تجهیزات صنعت نفت خوزستان و هفدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت حفاری، با اشاره به اهمیت نگهداشت توان تولید نفت و استمرار آن از میدان‌های در حوزه اختیار شرکت نفت و گاز اروندان و نیز ضرورت رعایت مقررات زیست‌محیطی، بر استفاده حداکثری از ظرفیت ساخت و تامین کالا و تجهیزات داخل کشور تاکید کرد.

وی افزود: با هدف افزایش و نگهداشت توان تولید در سقف برنامه‌های مصوب به‌ویژه در میدان نفتی دارخوین، در قالب قرارداد با شرکت ملی حفاری ایران، ضمن تعمیر هشت حلقه چاه تولیدی و تزریقی، چهار حلقه چاه جدید نیز در این میدان حفاری و تکمیل شده است.

مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اهمیت جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی و رویکرد رعایت حداکثری قوانین مرتبط با حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: شرکت نفت و گاز اروندان در قالب قرارداد فروش گازهای مشعل، قرارداد جمع‌آوری و شیرین‌سازی حدود ۵۰ میلیون فوت‌مکعب در روز از گازهای تولیدی واحد بهره‌برداری غرب کارون را با یک شرکت داخلی امضا کرده و هم‌زمان بهسوزی مشعل‏‌های گازسوز واحدهای دارخوین و غرب کارون را نیز در برنامه خود قرار داده است.  

عباسی ادامه داد: از سوی دیگر بهینه‌سازی تولید چاه‌های میدان دارخوین با هدف کاهش گازهای اضافی تولیدی همراه نفت با رویکرد کاهش گازسوزی در واحد دارخوین در حال اجراست و حفر یک حلقه چاه تزریقی پساب به‌عنوان جایگزین چاه تزریقی پساب موجود برای مواقع ضروری، در راستای حفاظت از محیط زیست برنامه‌‏ریزی شده است. همچنین احداث لندفیل برای دفن‌ کنده‌های حفاری در دست اقدام و احداث حوضچه تبخیر مناسب برای پساب واحد دارخوین نیز در مرحله مطالعه است.

وی یادآور شد: شرکت نفت و گاز اروندان تعمیر چهار حلقه چاه نفت موجود و حفر یک حلقه چاه تزریقی پساب در میدان نفتی دارخوین را نیز در برنامه‌های امسال خود قرار داده است که به‌زودی مناقصه آنها برگزار خواهد شد. شایان ذکر است استفاده حداکثری از توان و ظرفیت شرکت‌ها و سازندگان داخلی در تامین کالا و تجهیزات مورد نیاز این پروژه و دیگر پروژه‌ها، در اولویت شرکت نفت و گاز اروندان قرار گرفته است.

لازم به توضیح است با تحویل میدان‌های توسعه‌یافته از شرکت مهندسی و توسعه نفت، حجم طرح‌ها، پروژه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با افزایش تولید، احداث و نگهداشت تاسیسات روزمینی و اقدام‌های زیست محیطی در شرکت نفت و گاز اروندان به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت، بنابراین آمادگی و توان شرکت‌ها و سازندگان داخلی در این موضوع مهم نقشی بسزا خواهد داشت.

کد خبر 296524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =