توسعه اکوسیستم نوآوری؛ پارادایم جدید حاکم بر صنعت نفت

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پارادایم جدیدی مبتنی بر توسعه اکوسیستم نوآوری بر صنعت نفت حاکم شده که با پیگیری جدی مهندس زنگنه دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جعفر توفیقی امروز (شنبه، ۲۳ آذرماه) در آیین گشایش رویداد پتروتست که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، در جمع حاضران که قریب به اتفاق دانشجویان بودند، عنوان کرد: خوشبختانه در یک دهه اخیر، کشور وارد عرصه توسعه فناوری شده و صنعت، مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها به گفتمان مشترکی مبنی بر توسعه فناوری و نوآوری دست یافته‌اند.

وی افزود: چنین گفتمانی می‌تواند نویدبخش تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باشد و چنین رویدادی به ویژه در صنعت نفت که در حال گذار به صنعتی فناوری‌محور و نوآوری محور است، بسیار نقش حائز اهمیتی دارد.

توفیقی ضرورت امروز توسعه صنایع را اتکا به اندیشه و افکار خلاقانه جوانان دانست و گفت: خوشبختانه با درک این الزام، امروز شاهدیم که پارادایم جدیدی مبتنی بر توسعه اکوسیستم نوآوری بر صنعت نفت حاکم شده و این تحول بنیادین با پیگیری‌های جدی مهندس زنگنه دنبال می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، ابراز امیدواری کرد که تداوم این رویکرد بتواند آینده غرورآفرینی را برای صنعت نفت کشور رقم بزند.

بر اساس این گزارش، هم‌زمان با هفته پژوهش، نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» با محوریت به‌هم‌رسانی حوزه‌های فناوری در بخش عرضه و تقاضا و با حضور شرکت‌های فعال در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اهدافی مشتمل بر توسعه، یادگیری، کارآمدسازی، انتخاب و فرصت‌سازی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

رویداد دانشجویی پتروتست یکی از بخش‌های تعریف شده در پترولیوم تیکاف است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای رشد و تعالی جامعه جوان و پویای کشور و نیز زمینه‌سازی به‌منظور انتقال تجربه‌های متخصصان خبره صنعت به دانشجویان خلاق و علاقه‌مند تعریف شده است.

کد خبر 296554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =