اجرای طرح مهارت‌افزایی برای ۳۵ گروه دانشجویی در کشور

مدیرکل پژوهش وزارت نفت، از اجرای طرح مهارت‌افزایی برای ۳۵ گروه دانشجویی در سطح کشور خبر داد و گفت: صنعت نفت با بهره‌مندی از توان و ظرفیت فکری جوانان و نخبگان می‌تواند در مسیر رفع چالش‌ها گام بردارد.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد خان‌بیگی امروز (شنبه، ۲۳ آذرماه) در آیین گشایش رویداد دانشجویی پتروتست ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، به تشریح رویکردهای رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» و همچنین اهداف برگزاری رویداد دانشجویی پتروتست پرداخت و گفت: برای برگزاری این رویدادها، ۴۲ دانشگاه دعوت شدند که از این میان، ۳۵ گروه دانشجویی برای مشارکت اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه به این ترتیب، طرح مهارت‌افزایی دانشجویان برای این ۳۵ گروه برگزار می‌شود، ادامه داد: این طرح به دنبال توسعه شایستگی‌های رفتاری حوزه کسب‌وکار است و در آن، فعالیت‌های دیگری نظیر بازدید از مناطق عملیاتی نیز تعریف شده است.

مدیرکل پژوهش وزارت نفت گفت: چالش‌های مبتلابه صنعت نفت که با بررسی‌های مبسوط در کارگروه‌های تخصصی احصا شده است، طی روزهای برگزاری رویداد دانشجویی پتروتست واکاوی می‌شود و امیدواریم در پایان شاهد ارائه طرح‌های نوآورانه‌ای در مسیر رفع این چالش‌ها باشیم.

بر اساس این گزارش، هم‌زمان با هفته پژوهش، نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» با محور به‌هم‌رسانی حوزه‌های فناوری در بخش عرضه و تقاضا و با حضور شرکت‌های فعال در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اهدافی مشتمل بر توسعه، یادگیری، کارآمدسازی، انتخاب و فرصت‌سازی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

رویداد دانشجویی پتروتست یکی از بخش‌های تعریف شده در پترولیوم تیکاف است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای رشد و تعالی جامعه جوان و پویای کشور و نیز زمینه‌سازی به‌منظور انتقال تجربه‌های متخصصان خبره صنعت به دانشجویان خلاق و علاقه‌مند تعریف شده است.

کد خبر 296557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =