عزم وزارت نفت برای همکاری با جامعه دانشگاهی کشور جدی است

معاون وزیر نفت، هدف اصلی از برگزاری نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت را اعلام صریح و نمایش عزم جدی این وزارتخانه برای همکاری با جامعه دانشگاهی و نخبگان و پژوهشگران خواند و ابراز امیدواری کرد که با تقویت این رویکرد وزارت نفت، صنعت نفت و دانشگاه‌ها به‌طور متقابل از ظرفیت‌های موجود مشترک منتفع شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید محمدزاده امروز (شنبه، ۲۳ آذرماه) در آیین گشایش رویداد دانشجویی پتروتست در پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: آمارهای جهانی درباره جایگاه ایران از حیث شاخص تولید علم و شاخص کاربست علم، بیانگر ناهمخوانی رتبه‌های کشور در این دو شاخص است، به‌نحوی که به‌رغم رتبه قابل قبول ایران از حیث تولید علم، از نظر به‌کارگیری علم جایگاه مناسبی نداریم و باید این رویه اصلاح شود.

وی یادآور شد: بنابراین به حلقه واسطی نیاز است تا به‌کارگیری علم را در صنعت هموار کند و این مهم در وزارت نفت و در قالب طرح توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حال پیگیری است.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، حضور جوانان، پژوهشگران و نخبگان را از ضرورت‌های نیل به این هدف برشمرد و گفت: وزارت نفت به این منظور طرح‌های مختلفی را مبتنی بر میزبانی از دانشجویان و استادان در رشته‌های گوناگون در دستور کار دارد که از جمله آن می‌توان به طرح میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت از دانشجویان یا ارائه فرصت‌های مطالعاتی به استادان اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، هم‌زمان با هفته پژوهش، نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» با محور به‌هم‌رسانی حوزه‌های فناوری در بخش عرضه و تقاضا و با حضور شرکت‌های فعال در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اهدافی مشتمل بر توسعه، یادگیری، کارآمدسازی، انتخاب و فرصت‌سازی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

رویداد دانشجویی پتروتست یکی از بخش‌های تعریف شده در پترولیوم تیکاف است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای رشد و تعالی جامعه جوان و پویای کشور و نیز زمینه‌سازی به‌منظور انتقال تجربه‌های متخصصان خبره صنعت به دانشجویان خلاق و علاقه‌مند تعریف شده است.

کد خبر 296561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =