مواضع رادیکال علیه وزیر نفت غیرمنصفانه و ناجوانمردانه است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع رادیکال و تندی را که به‌تازگی علیه وزیر نفت شاهد آن بودیم غیرمنصفانه و ناجوانمردانه می‌دانم.

به گزارش شانا، غلامرضا حیدری با اشاره به تصمیم اخیر درباره دونرخی شدن قمیت بنزین و حیطه وظایف وزارت نفت در این حوزه گفت: وزارت نفت در این زمینه، تنها مجری حوزه فنی بوده و تصمیم‌گیر اصلی در زمینه افزایش قیمت بنزین، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بوده است.

وی با بیان اینکه وزیر نفت در این حوزه، هیچ نقشی در تصمیم‌گیری نداشته است، افزود: در این شرایطی که ما به شدت تحت تحریم نفتی هستیم، چنین اقدامی منطقی به نظر نمی‌رسد. زنگنه به‌عنوان کسی که سال‌ها وزیر نفت بوده با بسیاری از پیچ و خم‌ها آشنا شده، از این رو در شرایط کنونی فرد بسیار شایسته‌ای است.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زنگنه، هرگاه در این سال‌های حساس در نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) حاضر شده، هئیت ایرانی موفق بیرون آمده و دستاوردهای بزرگی برای ایران داشته است، امیدواریم که استیضاح کنندگان، منافع ملی را بر منافع جناحی و سایر مسائل خاص ترجیح دهند.  

حیدری عنوان کرد: به دعوت فراکسیون امید، وزیر نفت در مجمع این فراکسیون حاضر شد و گزارشی از پیشرفت‌های چند سال اخیر این وزارتخانه در زمینه‌های مختلف، اعم از اکتشاف، شناسایی منابع جدید، استخراج از میدان‌های مشترک، ایجاد سکوهای جدید، گازرسانی به مناطق مختلف و تولید بنزین ارائه کرده و به اعتقاد ما، عملکرد قابل توجهی در این مدت صورت گرفته است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش زنگنه در فراکسیون، مورد استماع نمایندگان قرار گرفت و دیدگاه‌هایی در این باره ارائه شد. پس از این نیز، رای‌گیری با برگه صورت گرفت و قریب به اتفاق نمایندگان فراکسیون با استیضاح مخالف بودند.

کد خبر 296566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =