نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند صنعت گاز در غرب کشور برگزار می‌شود

شرکت گاز استان کردستان، اسفندماه امسال با همکاری پارک علم و فناوری، میزبان نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند صنعت گاز در غرب کشور خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اهمیت پژوهش و برگزاری استارت‌آپ ویکند، توضیح داد: نخستین رویداد استارت‌آپی در حوزه صنعت گاز در غرب کشور با همکاری پارک علم و فناوری استان کردستان به‌مدت سه روز در اسفند ماه امسال با محوریت مدیریت مصرف گاز طبیعی و جلوگیری از هدررفت آن برگزار می‌شود.

وی افزود: استادان دانشگاه، دانشجویان حوزه نفت و گاز، متخصصان حوزه انرژی، متخصصان شرکت ملی گاز ایران، شرکت‌های گاز استانی و شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل گاز طبیعی در این رویداد حضور خواهند داشت.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، برگزاری این رویداد افزون بر توسعه دیدگاه‌های جدید در ارائه خدمات، می‌تواند در حوزه مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی پذیرای دیدگاه‌های نو و خلاقانه باشد. در این رویداد از صاحبان ایده‌های برتر حمایت خواهد شد، همچنین افرادی که دارای ایده‌های اجرایی و عملیاتی باشند  پارک علم و فناوری از آنها حمایت می‌کند.

فعله‌گری درباره اهمیت جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی گفت: با ارتقای سیستم‌های اندازه‌گیری، میزان گاز ورودی و خروجی به‌دقت اندازه‌گیری می‌شود و به این ترتیب اختلاف قرائت به حداقل ممکن کاهش یافته است و بر این اساس، میزان هدررفت انرژی با کمترین درصد خطا اندازه‌گیری می‌شود.

وی درباره اجرای پروژه تطبیق گاز تحویلی و مصرفی در سطح کشور به عنوان یکی از مکانیسم‌های رسیدن به اهداف شرکت ملی گاز ایران برای جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی، اظهار کرد: این پروژه در پنج مرحله پیش‌بینی شده و با اجرای آن در هر بخش، شاهد کاهش محسوس هدررفت گاز طبیعی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: جلوگیری از هدررفت گاز یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای رویداد استارت‌آپ ویکند است. با ارائه راهکارهای علمی و عملی در این همایش و استعلام دانش از سوی شرکت‌کنندکان می‌توان به این هدف دست یافت.

شایان ذکر است، نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند صنعت گاز در غرب کشور روزهای اول تا سوم اسفندماه امسال، در پارک علم و فناوری شهر سنندج برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان شرکت در این رویداد استارت‌آپی می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت شرکت گاز استان کردستان نسبت به ثبت‌نام و شرکت در این رویداد مهم و نوآور در صنعت گاز اقدام کنند.

کد خبر 296568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =