همکاری‌های علمی ملی حفاری و جهاد دانشگاهی خوزستان گسترش می‌یابد

شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی خوزستان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات حفاری، تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، این تفاهم‌نامه امروز (یکشنبه، ۲۴ آذرماه) در غرفه شرکت ملی حفاری به امضای رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان و مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری رسید.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه، سیدعبدالله موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری دستاورد تعامل و همکاری میان این شرکت با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان را موفقیت در تامین بخش‌های قابل توجهی از نیازهای صنعت نفت و حفاری عنوان و بر توسعه این همکاری‌ها تاکید کرد.

همچنین سیدعلیرضا علوی، رئیس جهاد دانشگاهی استان خوزستان ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های تنگاتنگ این مرکز با شرکت ملی حفاری گفت: این سازمان برای بسط همکاری با ملی حفاری در بخش‌های مختلف آمادگی دارد و از آن استقبال می‌کند.

مهدی عبدالهی، معاون مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: این سند همکاری به‌منظور ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری علمی و پژوهشی برای رفع نیازهای موجود در صنعت حفاری میان جهاد دانشگاهی استان خوزستان و شرکت ملی و حفاری امضا و مبادله شد.

وی درباره محورهای طرح‌شده در این تفاهم‌نامه توضیح داد: بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی همسو اولویت‌های پژوهشی شرکت، تعریف و اجرای پروژه‌های صنعتی مورد نیاز و امکان‌سنجی برای طراحی و ساخت اقلام صنعتی مورد نیاز از جمله سرفصل‌های این تفاهم‌نامه است.

 وی ادامه داد: بهره‌گیری متقابل از اعضای جهاد دانشگاهی و متخصصان ملی حفاری در امور آموزشی و پژوهشی، استفاده متقابل از خدمات فنی و آزمایشگاهی، تدوین دانش فنی قطعات و تجهیزات صنعتی و انجام بازرسی‌های فنی مورد نیاز شرکت از سوی جهاد دانشگاهی از دیگر محورهای این سند به شمار می‌آید.

عبدالهی پژوهش برای تدوین دانش فنی و فناوری ساخت و تولید انبوه قطعات و تجهیزات، ارائه خدمات، فناوری اطلاعات و ارتباطات را از دیگر موارد همکاری در تفاهم‌نامه پیش‌گفته برشمرد.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران با سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال قرارداد در موضوع پژوهشی، بازرسی فنی، دانش فنی قطعات و ایجاد شهرک الکترونیک قائم داشته است.

کد خبر 296593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =