بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی طرح پالایشی سیراف را تامین می‌کند

وزیر نفت از تامین منابع مالی ۲۰ هزار میلیارد تومانی موردنیاز ساخت طرح فراگیر پالایشی سیراف از طریق بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ آذرماه) در حاشیه نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» در محل پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌ فراگیر پالایشی سیراف (۶ پالایشگاه هر یک با ظرفیت پالایش روزانه ۶۰ هزار بشکه میعانات گازی) در حال اجراست و طبق تفاهم‌های انجام‌شده، ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی موردنیاز آن از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره سیاست‌های وزارت نفت در پالایشگاه‌سازی گفت: اگر کسی مخالف پالایشگاه‌سازی است، چگونه تولید روزانه بنزین کشور را از ۵۲ میلیون لیتر به روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر می‌رساند، پس اگر موافق پالایشگاه‌سازی بودم چه می‌کردم؟

زنگنه با اشاره به اینکه چه کسی در تاریخ صنعت نفت توانسته‌ است افزایش ۲.۲ برابری در حوزه تولید سوخت را محقق کند، گفت: عده‌ای علاقه دارند چیزهایی را بگویند، ما هم توضیح می‌دهیم، برخی اوقات شنیده می‌شود، اما برخی اوقات هم آن قدر سر و صدا زیاد است که شنیده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدام‌های وزارت نفت در پالایشگاه‌سازی بسیار مهم و بزرگ است، افزود: نمونه آن توسعه پالایشگاه تبریز، اصفهان و بندرعباس، آبادان و ستاره خلیج‌فارس است، اما باز هم تاکید می‌کنم که مشکل سوخت کشور را نباید در پالایشگاه‌ها جست‌جو کرد، بلکه مشکل سوخت کشور را باید در فناوری خودروها جست‌وجو کرد.

زنگنه با اشاره به صحبت‌های روز گذشته خود درباره ملی شدن سوخت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) گفت: باید از سوخت سی‌ان‌جی به عنوان یک سوخت ملی حمایت کرد، اما آن هم سبب نمی‌شود بازده حرارتی و مقدار مصرف ما پایین بیاید، اما سوخت ۵۰ سنتی بنزین به سوخت گاز ۲۰ سنتی تبدیل می‌شود که همین موضوع برای اقتصاد ملی ما مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش شانا، نشست بررسی مسائل تامین مالی طرح‌های فراگیرپالایشی سیراف روز چهارشنبه (۲۷ شهریورماه) با حضور رئیس‌ کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس، مدیران عامل برخی بانک‌ها، نمایندگان صندوق توسعه و مسئولان مرتبط و  با هدف برسی چگونگی تامین مالی ریالی و ارزی پروژه‌های مورد اشاره و نحوه مشارکت بانک‌ها در تامین ریالی طرح‌ها و نقش صندوق توسعه ملی در بانک مرکزی برگزار شده بود.

کد خبر 296650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =