زنگنه در خط مقدم جنگ اقتصادی آمریکا با ملت ایران است

سخنگوی دولت با بیان اینکه زنگنه در خط مقدم جنگ اقتصادی آمریکا با ملت ایران است، گفت: صلاح نیست در چنین جنگ اقتصادی نابرابر و ضدانسانی، یکی از اصلی‌ترین سربازان خود را تغییر دهیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (دوشنبه، ۲۵ آذرماه) در نشست خبری با بیان اینکه آمریکا تحریم را جایگزین جنگ کرده، زیرا تصور می‌کند هیچ قانون جهانی برای حمایت از مردم عادی و قربانیان تحریم وجود ندارد، گفت: در واقع تحریم نه‌تنها جایگزین جنگ، بلکه جایگزینی مدرن برای نسل‌کشی، تروریسم و گونه‌ای از جنگ بی‌صداست، اما آنها نه‌تنها اشتباه می‌کنند، بلکه مردم آمریکا و جهان را نیز فریب می‌دهند.

سخنگوی دولت به موضوع مطرح شدن استیضاح‌های برخی وزرای دولت در مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: یکی از موضوع‌هایی که این روزها اذهان را به خود مشغول کرده، موضوع استیضاح برخی وزرای دولت در مجلس است. دولت به کلام امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است ایمان دارد، از این رو ما سوال از وزیران و استیضاح را حق قانونی نمایندگان مجلس می‌دانیم که یکی از ابزارهای نظارتی مهم  است، اما لازم می‌دانم چند نکته را درباره استیضاح مطرح کنم.

ربیعی ادامه داد: در مسئله استیضاح‌ها باید دقت شود که منافع ملی و مصالح کشور دیده شود. چه دولت و چه مجلس، هر دو به‌عنوان منتخبان مردم باید در کنار هم منافع ملی را در اقدام‌های خود مدنظر داشته باشند. هم‌اکنون بحث استیضاح چند نفر از وزیران کلیدی دولت مطرح است.

سخنگوی دولت گفت: وزیر کشور در اتفاق‌های اخیر، در مواجهه با وضعیتی پیچیده در میدان حضور یافته و اگر نمایندگان با نگاهی فراتر به موضوع نگاه کنند و تجربه مدیریت میدانی را نیز کمی با تأمل بنگرند و ریشه‌ها و عوامل پشت اتفاق‌های اخیر را مرور کنند، احتمالا می‌توانند با درک شرایط موجود، تصمیم دقیق‌تری بگیرند.

وی افزود: استیضاح دیگری که مطرح است، استیضاح وزیر نفت است که به گواه بسیاری از منتقدان، یکی از کارآمدترین وزیران دولت به شمار می‌رود. وزارت نفت با سکان‌داری آقای زنگنه که تسلط و شناختی کامل بر حوزه انرژی و مناسبات بازارهای بین‌المللی دارد، آن هم در شرایط دشوار تحریم که حوزه انرژی کشور را بیش از دیگر حوزه‌ها هدف گرفته، توانسته به دستاوردهای قابل توجهی دست یابد.

وزیر نفت از فرماندهان و جلوداران جنگ اقتصادی است

ربیعی تصریح کرد: زمانی که به اعتراف مقام‌های آمریکایی، فشار حداکثری اقتصادی علیه ملت ایران در دستور کار است که می‌توان آن را جنگ اقتصادی تمام عیار دانست، نباید وزیر نفت را که یکی از فرماندهان و جلوداران جنگ اقتصادی است تضعیف کنیم. وزارت نفت در دوران آقای زنگنه، هم در عرصه داخلی مانند جهش بزرگ در تولید بنزین و پالایشگاه‌ها و پتروشیمی کارنامه درخشانی دارد و هم در عرصه بین‌المللی مانند موفقیت‌ها در میدان‌های مشترک نفت و گاز و همچنین دیپلماسی انرژی و دفاع از حق ایران در بازار انرژی دنیا، دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

سخنگوی دولت گفت: دولت قاطعانه از عملکرد وزرای خود دفاع می‌کند و ضمن احترام به حق قانونی مجلس، استیضاح وزرا را هم از نظر عملکرد قابل دفاعشان و هم با توجه به شرایط کشور، به مصلحت نمی‌داند، از این رو امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن شرایط کشور در تصمیم خود تجدیدنظر کنند و به دولت برای ارائه خدمات بهتر به ملت یاری رسانند.

کد خبر 296651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =