مناطق نفت‌خیز جنوب ۲ قرارداد پژوهشی امضا کرد

آیین امضای دو قرارداد پژوهشی در زمینه زمین‌شناسی و رسوب‌زدایی از تجهیزات نفت و گاز میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، صبح امروز (دوشنبه ۲۵ آذرماه) و هم‌زمان با چهارمین روز از یازدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت اهواز، دو قرارداد پژوهشی در حوزه بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر امضا شد.

قرارداد نخست در حوزه بالادستی بوده و با عنوان «بررسی خواص فیزیکی - ژئوشیمیایی میان بارهای سیالات هیدروکربوری از ناحیه فرو افتادن دزفول، با استفاده از روش‌های پیشرفته» میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه شهید چمران اهواز امضا شد.

قرارداد دوم نیز در حوزه پایین‌دستی و با عنوان «بررسی سازوکار تشکیل رسوب در پیش‌گرمکن‌های آب و نفت و ارائه راهکار علمی برای جلوگیری از تشکیل رسوب و روش رسوب‌زدایی احتمالی» بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر امضا شد.

مدت زمان هر دو قرارداد ۱۸ ماه است که از زمان ابلاغ پروژه از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز می‌شود.

به گفته شاهین کرد، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، امضای این دو قرارداد با هدف حمایت از مراکز علمی استان و الگوسازی در میان دیگر مراکز فناوری و برای رفع چالش‌های موجود در واحدهای عملیاتی این شرکت انجام شده است.

کد خبر 296661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =