شرکت ملی نفت ایران به پژوهش‌باوری رسیده است

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: امروزه شرکت نفت خزر به پژوهش‌باوری رسیده و فناوری و پژوهش را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار شانا، ابراهیم علوی‌طالقانی بعدازظهر امروز (دوشنبه، ۲۵ آذرماه) در آیین امضا قراردادهای پژوهشی شرکت نفت خزر با بیان اینکه امروزه کارایی بخش پژوهش بیش از گذشته بر همگان روشن شده است، اظهار کرد: پژوهش و فناوری دیگر یک واحد سازمانی نیست، بلکه به فرهنگی سازمانی بدل شده است.

وی با اشاره به سرعت تغییرات در بحث پژوهش تصریح کرد: دستاوردهای خوبی از موضوع پژوهش حاصل شده که یکی از ویژگی‌های آن سرعت تغییرات است که اگر این حساسیت تغییر فناوری را درک نکنیم بی‌شک محکوم به فنا خواهیم بود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه شرکت‌ها باید هم‌زمان با شرایط روز خودشان را تطبیق دهند، گفت: امروزه دیگر روش سنتی پاسخگو نخواهد بود و باید همه شرکت‌ها در مسیر فناور شدن گام بردارند.

طالقانی تصریح کرد: مراسم امضای قرارداد که امروز با حضور شرکت‌های توانمند داخلی و شرکت نفت خزر انجام می‌شود دیگر امضای یک قرارداد نیست، بلکه نمادی از پژوهش باوری است.

وی ادامه داد: شرکت‌های داخلی به این باور رسیده‌اند که در کنار کارهای عملیاتی، انجام کارهای پژوهشی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: امیدواریم دستاوردهای پژوهشی این پروژه‌ها در هفته پژوهش سال آینده مرور شود.

نفت خزر نیازمند سرمایه‌گذاری است

هرمز قلاوند، عضو هیئت مدیره شرکت نفت خزر در آیین امضای قراردادهای پژوهشی شرکت نفت خزر عنوان کرد: نفت خزر نیازمند جذب سرمایه‌ برای توسعه میدان‌هاست.

وی ادامه داد: در این راستا مذاکراتی نیز با کشورهای منطقه انجام شده است و تا زمانی‌ که دکل حفاری آماده انجام کار شود مطالعات زمین شناسی، ژئوفیزیکی و ... را در شرکت نفت خزر در مناطق خشکی و دریا پیگیری می‌کنیم.

قلاوند اظهار کرد: در حین مطالعه زمین‌شناسی و مهندسی نفت ابهام‌هایی برای ما به‌وجود می‌آید که دانش، تجربه، آموزش و بودجه کافی برای انجام آن کار را نداریم و در خوشه شغلی ما نیست، بنابراین باید به نوعی کارهای پژوهشی خود را برون‌سپاری کنیم.

کد خبر 296681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =