۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی نفت در دشت آزادگان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ پروژه از سوی مدیریت عمران توسعه نفت در مناطق شادگان و دشت آزادگان در حال انجام است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، جهانگیر پورهنگ در نشست خبری که در نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت اهواز برگزار شد، ادامه داد: ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرمشهر، سالن‌های ورزشی و درمانگاه در دارخوین، بیمارستان بزرگ شهر سوسنگرد و بازسازی حدود ۷۰ مدرسه آسیب‌دیده در حوادث سیل امسال از اقدام‌های انجام‌شده در این خصوص است. همچنین در چند روز گذشته کلنگ‌زنی دو مدرسه استثنایی در خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان انجام شده است.

وی به برنامه این شرکت در جمع‌آوری گازهای همراه منطقه غرب کارون اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های مهم تعریف‌شده در این زمینه مربوط به طرح  NGL۳۲۰۰ است که با اتمام آن میزان گازسوزی در منطقه غرب کارون به صفر می‌رسد.

این مقام مسئول از انعقاد قراردادی با هدف جمع‌آوری ۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز همراه با یک شرکت ایرانی خبر داد و گفت: با اجرای این قرارداد، بخش قابل توجهی از گازهای همراه نفت جمع‌آوری می‌شود.

پورهنگ همچنین از افزایش قابل توجه تولید نفت منطقه غرب کارون طی ۶ سال گذشته خبر داد و به دستیابی این شرکت به رکورد تولید ۴۵۰ هزار بشکه نفت در روز اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه با تاکید بر اینکه کارخانه‌های تولیدی در حیطه فعالیت این شرکت نسبتا جوان هستند، گفت: قطعات صنعتی زیادی در نوبت بومی‌سازی قرار دارند.

وی افزود: ساخت بیشتر این قطعات بسیار پیچیده است و عمدتا به روش مهندسی معکوس انجام می‌شود.

پورهنگ در ادامه با اشاره به روند تحویل طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های غرب کارون از شرکت متن به شرکت اروندان گفت: در ادامه واگذاری بخش‌هایی از طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی، تلمبه‌خانه‌ غرب کارون نیز تا اواسط دی‌ماه تحویل شرکت نفت و گاز اروندان خواهد شد.

وی از تکمیل و واگذاری ایستگاه‌های برق و شبکه خطوط برق از سوی شرکت متن خبر داد و گفت: در ادامه واگذاری میدان آزادگان جنوبی، پیش‌بینی می‌شود با پایان حفاری دیگر چاه‌های توسعه‌ای این میدان در سال ۹۹، بخش‌های باقیمانده نیز به شرکت اروندان واگذار شود.

کد خبر 296687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =