هفت تصمیم هیئت دولت برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها

اعضای هیئت دولت در نشست امروز، به بررسی وضع آلودگی هوای کلانشهرها پرداختند و مقرر شد اجرای قانون هوای پاک با جدیت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در نشست امروز (چهارشنبه، ۲۷ آذرماه) هیئت دولت که به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارشی از رشد اقتصاد غیرنفتی کشور در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۸ به هیئت وزیران ارائه کرد.

براساس این گزارش، باوجود رشد منفی بخش نفت، در بخش غیرنفتی رشد مثبت و رونق تولید در دو بخش کشاورزی و صنعت و معدن مشهود است.

بررسی وضع آلودگی هوای کلانشهرها

در ادامه نشست امروز، وضع آلودگی هوای کلانشهرها بررسی و مقرر شد اجرای قانون هوای پاک با جدیت بیشتری پیگیری و از ورود خودروهای آلاینده به‌ویژه خودروهای اسقاطی به محدوده کلانشهرها جلوگیری شود.

همچنین مقرر شد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با سرعت بیشتری صورت گیرد و نسبت به گازسوز کردن هرچه سریع‌تر خودروهای حمل‌ونقل عمومی با همکاری وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت اقدام لازم انجام گیرد.

بررسی دوباره و تصمیم‌گیری درباره طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی، استفاده نکردن صنایع بزرگ حاشیه کلانشهرها از مازوت در زمان وارونگی هوا، فعالیت نداشتن صنایع آلاینده در فصل وارونگی هوا، انجام هماهنگی‌های لازم توسط وزارت کشور با شهرداری‌های کلانشهرها و پلیس راهور در اسرع وقت برای جلوگیری از ورود خودروهای آلاینده به داخل شهر و استانداردسازی موتورهای خودروها مطابق قانون، از دیگر تصمیم‌های دولت در این نشست برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بود.

کد خبر 296747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =