لزوم ترویج فرهنگ هوشمندسازی در صنعت نفت

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ضمن ثمربخش دانستن ترویج فرهنگ هوشمندسازی در صنعت نفت، بر حضور فعال شرکت‌های خصوصی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، سیدصالح هندی امروز (چهارشنبه، چهارم دی‌ماه) در نخستین همایش چشم‌انداز تحول دیجیتال در صنعت نفت اظهار کرد: این اقدام پژوهشگاه به‌منظور فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ هوشمندسازی در صنعت نفت بی‌شک می‌تواند ثمر بخش باشد و نباید تنها به برگزاری یک نشست اکتفا کرد و اینگونه مراسم‌ باید تکرار شود.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌های خصوصی نیز باید در این‌گونه همایش‌ها حضور داشته باشند، تصریح کرد: افزون بر بخش خصوصی، بهتر است دانشگاه‌ها نیز در این برنامه‌ها حضوری فعال داشته باشند و خروجی این همایش‌ها باید به صورت قطعنامه و سند درآید و به صنعت ارسال شود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت افزود: همواره باید به دنبال راه‌حل مناسب برای معضلات و چالش‌های صنعت باشیم به صورتی که از تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های این همایش راه‌حل‌های اجرایی مناسبی استخراج شود که بتوان آن‌ها را به مرحله عملیاتی رساند.

در همین حال، ابراهیم علوی‌طالقانی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت گفت: ما در حوزه صنعت نفت باید از داده‌های خود به صورت دیجیتالی استفاده کنیم زیرا در دنیای پیش رو حجم داده‌های تولیدی از عملیات نفتی به اندازه‌ای زیاده می‌شود که یافتن راه حل و تصمیم مناسب از بین خیل عظیم داده‌ها دشوار خواهد شد.

وی ادامه داد: روبه‌رو شدن با داده‌های فراوان، مدیریت زمان را با مشکل روبه‌رو می‌کند، از این رو لازم است که به دیجتالی شدن داده‌ها اهمیت دهیم.

طالقانی با تاکید بر این‌که پژوهشگاه صنعت نفت در این زمینه به خوبی ورود کرده است، گفت: پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت نیز از ماه گذشته بر این موضوع تاکید کرده و قراردادی را نیز با یکی از شرکت‌های دانش بنیان با هدف داده‌کاوی تنظیم کرده است و امیدواریم که خروجی این پروژه از منظر اقتصادی و علمی نشان دهد که استفاده از فرآیندهای دیجیتالی می‌تواند در سرعت تصمیم‌گیری و ایجاد ارزش افزوده در مجموعه نفت مهم و حیاتی باشد.

همایش چشم‌انداز تحول دیجیتال در صنعت نفت با حضور مدیران ارشد شرکت ملی نفت، رئیس پژوهشگاه و جمعی از محققان و دانشگاهیان در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

در این همایش دو نشست تخصصی با موضوع‌ لزوم و چالش‌های تحول دیجیتال در صنعت نفت و همچنین موضوع‌هایی مانند تحول دیجیتال و دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت، مفهوم‌سازی تحول دیجیتال، شرکت‌های استارتاپی و نوپا در عصر تحول دیجیتال و نقش دانشگاه در عصر تحول دیجیتال بررسی شد.

کد خبر 297021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =