اجرای طرح‌های نیروگاه خورشیدی و انرژی زمین‌گرمایی در شرکت گاز قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از اجرای طرح‌ نیروگاه خورشیدی با نصب صفحه خورشیدی و طرح انرژی زمین‌گرمایی در سطح استان قم خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا نصیری از حمایت شرکت گاز استان قم از ۱۱ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: ۲۱ عنوان پروژه پژوهشی خاتمه یافته و ۱۵ عنوان پژوهشی نیز در نشریات و کنفرانس‌های داخلی و جهانی پذیرفته شده، افزون بر این امسال ۸۷ نشست شورای پژوهشی و ۲۳ سمینار و کارگاه علمی برگزار شده است.

وی افزود: تمرکز ما به پژوهش‌های هدفمند برای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار با مشارکت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی معطوف شده است، افزون بر این، فعالیت‌های واحد پژوهش در زمینه برنامه‌ریزی و اشاعه فرهنگ تحقیق، تعریف، تصویب و نظارت بر اجرای پروژه‌های پژوهشی اولویت‌دار شرکت، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا با هدف به‌کارگیری فناوری‌های روز و برگزاری سمینارهای پژوهشی و علمی متمرکز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه این استان به عنوان قطب انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و زمین گرمایی انتخاب شده است، توضیح داد: استفاده از صفحه‌های خورشیدی در شرکت گاز استان قم سبب تامین حدود ۲۰ کیلووات برق شرکت معادل ۲۰ درصد از میزان برق مصرفی شده است، این صفحه‌های خورشیدی روی بام ساختمان شرکت نصب شده است و از نظر فیزیکی، فضایی برای نصب بیشتر صفحه‌های خورشیدی وجود ندارد.

نصیری درباره طرح انرژی زمین گرمایی تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی در شهر قنوات انجام شده و نتیجه مطلوبی نیز داشته است، در این طرح چند چاه با عمق ۲۰۰ متری حفر شده و گرمای لازم از عمق زمین گرفته می‌شود.

کد خبر 297160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =