ضرورت هم‌افزایی و بهره‌مندی از رویکردهای جدید رسانه‌ای در روابط عمومی‌های نفت

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت بر ضرورت هم‌افزایی، همگرایی، ایجاد انسجام و تبادل اطلاعات بین روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه تاکید کرد گفت: روابط عمومی‌ها باید تلاش کنند با خلاقیت، سرعت در انتقال صحیح اطلاعات، ایجاد ارتباطات دوسویه و چندسویه با بدنه سازمان و ذی‌نفعان، درک صحیح از سیاست‌ها، اهداف و راهبردهای شرکت و تدوین دستورعمل‌های رسانه‌ای، به سازمان رسانه‌ای قدرتمندی برای جریان‌سازی خبری در ابعاد داخلی و ملی بدل شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مجید بوجارزاده صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۰ دی‌ماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی روابط عمومی‌های شرکت ملی نفت ایران در محل سالن همایش‌های شهید بهشتی وزارت نفت، هدف از برگزاری این نشست را تبیین اهداف و سیاست‌های کلی روابط عمومی با حضور مدیران و معاونان مدیرعامل شرکت ملی ‌نفت اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت دنیای نوین ارتباطات اظهار کرد: وظیفه روابط عمومی‌هاست که به سیاست‌ها، اهداف کلان، ماموریت‌ها و چشم‌اندازهای شرکت متبوع خود تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند به نقش خود در حوزه ارتباطات به عنوان یک سازمان رسانه‌ای موفق عمل کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید خود را به عنوان یک سازمان رسانه‌ای قدرتمند بشناسند؛ سازمانی که نقش مهمی در بازتاب فعالیت‌های شرکت ملی نفت ایران به عنوان اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور دارد.

بوجارزاده با اشاره به گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای در جهان امروز تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید خود را با این مسیر و حرکت شتابان همگام کنند تا بتوانند قدرتشان را در بخش رسانه‌ای و خبری حفظ و تقویت کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت هم‌افزایی، همگرایی، ایجاد انسجام و تبادل اطلاعات بین روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه گفت: اگر روابط عمومی‌ها هم‌راستا با ستاد حرکت کنند می‌توان با تجمیع توانمندی‌ها و تمرکز بر هدف مشترک به عنوان یک قدرت واحد در حوزه ارتباطات و رسانه عمل کرد.

بوجارزاده تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید تلاش کنند با کارآمدی، خلاقیت، سرعت در انتقال صحیح اطلاعات، ایجاد ارتباطات دوسویه و چندسویه با بدنه سازمان و ذی‌نفعان، درک صحیح از سیاست‌ها و اهداف و راهبردهای شرکت و تدوین دستورعمل‌های رسانه‌ای، به یک سازمان رسانه‌ای قدرتمند برای جریان‌سازی خبری در ابعاد داخلی و ملی تبدیل شوند.

وی توضیح داد: روابط عمومی‌ها باید به سطحی از توانمندی و اشراف بر مسائل و موضوع‌های روز حوزه تحت مدیریت خود برسند که بتوانند اتفاقات را پیش‌بینی کنند و برای آن تحلیل و راهکار ارائه دهند که این موضوع مستلزم باور قلبی و تمرکز و تسلط بر سازمان است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت، شناخت وضع موجود روابط عمومی، شناسایی کاستی‌ها و نقاط قوت، استفاده از تجهیزات و ابزارهای رسانه‌ای جدید، تغییر از عملکردهای سنتی به قالب‌های نوین، مدیریت بحران و تدوین دستورعمل‌های برخورد با بحران، برنامه‌ریزی برای مدیریت افکار عمومی، تدوین راهبرد، برنامه‌ریزی برای جذب و نگهداشت سرمایه‌های اجتماعی، توجه ویژه به آموزش، توانمندسازی کارکنان، جانشین‌پروری، مستندسازی و استانداردسازی را از اولویت‌های قابل توجه روابط عمومی‌ها برشمرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت بازتاب فعالیت‌های شاخص شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه فعالیت‌هایی که در ارتباط با مردم و جامعه است، مانند مسئولیت‌های اجتماعی، عنوانکرد: ارکان جریان‌سازی در یک سازمان رسانه‌ای نیازمند ارتباط تنگاتنگ میان مدیران، کارشناسان، شرکت‌های اصلی و روابط عمومی است که باید به این مهم توجه شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران خطاب به رؤسای روابط عمومی شرکت‌های تابعه اظهار کرد: ما به‌عنوان روابط عمومی و بدنه اصلی رسانه‌ای شرکت ملی نفت ایران باید با همگرایی، همکاری و باور قلبی، خود را به‌عنوان یک‌ قدرت بزرگ اقتصادی و رسانه‌ای بشناسیم و با اطلاع‌رسانی صحیح، بهنگام و تولید محتوای متناسب با شرایط حاضر خود را با فضای جدید ارتباطاتی دنیای نوین همگام کنیم.

کد خبر 297231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =