ارائه گزارش پیشرفت و دستاوردهای انستیتو فرآورش گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با حضور در پژوهشگاه صنعت نفت به بررسی روند فعالیت انستیتو فرآورش گاز پرداخت و از آزمایشگاه‌های پژوهشکده گاز بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، حسن منتظرتربتی به همراه مدیران پژوهشگاه صنعت نفت  دیروز (سه‌شنبه، ۱۷ دی‌ماه) در نشستی به بررسی فعالیت‌های انستیتو فرآورش گاز و روند پیشرفت آن پرداختند.

وی در این نشست که با هدف توسعه همکاری‌ها برگزار شد، گفت: پژوهشگاه به عنوان بازوی فنی و علمی همواره در کنار صنعت نفت بوده و هرگاه صنعت با مشکلی نظیر تولید کالای جدید، مباحث مرتبط با کاتالیست‌ها یا نیازهای عملیاتی روبه‌رو شده، پژوهشگاه به‌عنوان پشتوانه‌ای علمی در کنار این صنعت حاضر بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره فعالیت‌های انستیتو فرآورش گاز تصریح کرد: اقدام‌های مناسب و پروژه‌های خوبی در این بخش تعریف شده است و با توجه به گزارش روند پیشرفت فعالیت‌ها و توان موجود در این انستیتو امیدواریم به نتایج مثبتی دست یابیم.

وی افزود: از آنجا که رویکرد پژوهشگاه صنعت نفت اقتصادی نیست و جنبه حاکمیتی دارد می‌توان بیشتر فعالیت‌ها نظیر رسیدن به دانش فنی و نوآوری را در این مجموعه، پیگیری و پس از رسیدن به مرحله نهایی با بخش خصوصی همکاری کرد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به رویکرد وزارت نفت درباره شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها و همکاری صنعت و پژوهشگاه، درباره راه‌اندازی مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: در دنیای کنونی، ایده‌ها از اهمیت بسزایی برخوردارند به همین سبب، راه‌اندازی مراکز نوآوری فراهم‌کننده زمینه حضور نیروهای جدید و جوان با هدف استفاده از اندیشه و ایده‌های نو در راستای دستیابی به محصول جدید هستند.

تربتی یادآور شد: وزارت نفت درصدد ایجاد مرکز نوآوری در شهر ری است، همچنین مرکز ایجادشده در پژوهشگاه صنعت نفت نیز می‌تواند در زمینه توسعه آن مرکز و تجربه‌اندوزی بسیار موثر باشد.

شایان ذکر است، پس از این نشست تخصصی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران پژوهشگاه صنعت نفت از آزمایشگاه‌های پژوهشکده گاز پژوهشگاه صنعت نفت و برخی پایلوت‌های این مجموعه بازدید کردند.

کد خبر 297465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =