۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
  • کد خبر: 297494
ساخت مته حفاری بدون مهندسی معکوس

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با تعامل و تسهیم دانش فنی با جهاد دانشگاهی کشور، مته‌های حفاری بدون مهندسی معکوس و با تکیه بر توان علمی کارشناسان هر دو بخش بومی‌سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی دیروز (چهارشنبه، ۱۸ دی‌ماه) پس از بازدید از کارگاه جهاد دانشگاهی در اهواز و ارزیابی فرآیند تولید مته‌های حفاری با اشاره به اینکه مته‌های حفاری از کالاهای پر مصرف بخش بالادستی صنعت نفت است، یادآور شد: پیش از این، مته‌های حفاری از برخی کشورهای خارجی تامین می‌شد، اما با تعامل و تسهیم دانش فنی با جهاد دانشگاهی کشور، توانستیم این مته‌ها را بدون مهندسی معکوس و با تکیه بر توان علمی کارشناسان هر دو بخش بومی‌سازی کنیم. 

وی افزود: در بخش‌های دیگر نیز همکاری‌های خوبی با جهاد دانشگاهی داشته‌ایم و یک کالای مصرفی دیگر یعنی مواد شیمیایی به‌ویژه تعلیق‌شکن را نیز به همت کارشناسان داخلی تولید و وارد فرآیند تولید کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بخش خصوصی خواست تا از تجربه جهاد دانشگاهی نسبت به ایجاد کارگاه صنعتی در خوزستان  برای تسریع و تسهیل تعامل فی مابین بهره گیرند.

نخستین مته حفاری ساخت ایران به سفارش شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و اهتمام کارشناسان جهاد دانشگاهی در استان خوزستان بومی‌سازی و در نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت رونمایی شد.

کد خبر 297494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =