۲۳ طرح توسعه‌ای در منطقه عسلویه راه‌اندازی می‌شود

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی با راه‌اندازی ۲۳ طرح در فازهای ۱ و ۲ عسلویه افزایش چشمگیری می‌یابد و تنوع قابل توجهی در سبد تولید محصولات رقم خواهد خورد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی‌محمد بساق‌زاده، با تاکید بر لزوم شتاب در ساخت طرح‌های توسعه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: هم‌اکنون طرح‌های مختلفی در سراسر کشور در حال ساخت است و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با دارا بودن ۲۳ طرح پتروشیمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: این طرح‌ها از پنج درصد تا ۹۹.۷ درصد پیشرفت اجرایی برخوردارند که ۲۱ طرح در فاز ۲ و نیز دو طرح در فاز یک قرار دارند و باید بر این نکته تاکید کرد که منطقه عسلویه در آینده نزدیک می‌تواند در مسیر تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی ایران بیش از گذشته نقش‌آفرین باشد.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی به‌عنوان یکی از صنایع مادر از مهم‌ترین ارکان توسعه و موتور محرک بخش‌های گوناگون اقتصاد کشور به شمار می‌آید و رویکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره تولید، ایجاد تنوع بیشتر در محصولات و ارتقای ارزش سبد محصولات پتروشیمی با مشارکت هلدینگ‌ها و شرکت‌های فعال در این صنعت ارزش‌آفرین است. باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود تلاش کرد عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی شتاب بیشتری بگیرند.

بساق‌زاده عنوان کرد: امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان و کارکنان متخصص و کارآمد خود مسیر توسعه را پیموده و با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده همسو با این صنعت ارزش‌آفرین قرار است تا پایان جهش سوم، کشور به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل شود، اکنون باید با همدلی و همکاری برای تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تلاش کنیم.

وی گفت: همه زیرساخت‌ها برای تحقق جهش دوم در این صنعت وجود دارد و اکنون مسیر توسعه پتروشیمی هموارتر از گذشته در حال انجام است و جهش سوم نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده منجر به تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی ایران خواهد شد.

کد خبر 297521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =