اجرای بیش از ۹ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان گلستان

شرکت گاز استان گلستان تاکنون موفق به ساخت و اجرای بیش از ۹ هزار و ۴۶۸ کیلومتر شبکه و خطوط تغذیه گاز در سطح استان شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرحیم رحیمی با اعلام این خبر، گفت: از میزان شبکه اعلام‌شده، حدود ۳ هزار و ۵۰۵ کیلومتر مربوط به بخش شهری بوده است که در همین زمینه شهرستان گرگان با حدود ۷۲۵ کیلومتر رتبه نخست و شهرستان‌های گنبد با بیش از ۵۸۹ و آق‌قلا با بیش از ۳۵۹ کیلومتر اجرای شبکه و خطوط تغذیه در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵ هزار و ۹۶۳ کیلومتر شبکه‌گذاری در بخش روستایی اجرا شده است، اظهار کرد: از این میزان، شهرستان گنبد با متراژ نزدیک به یکهزار و ۳۱۸ کیلومتر، گرگان با بیش از ۶۱۱ و کلاله با حدود ۵۹۲ کیلومتر بیشترین سهم شبکه گاز روستایی را در اختیار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان درباره گازرسانی انجام شده در سال ۹۸ توضیح داد: در ۹ ماه امسال ۲۱۷ کیلومتر شبکه گاز در استان اجرا شده که حدود ۴۲ کیلومتر آن شهری و ۱۷۵ کیلومتر روستایی است. در این دو بخش، شهرستان‌های گنبد با حدود ۴۸، مراوه با ۴۳ و علی‌آباد با حدود ۲۸ کیلومتر بالاترین میزان اجرای شبکه را در سال ۹۸ به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین اکنون همه شهرها و نیز ۸۷۳ روستای استان گلستان به شبکه گاز طبیعی متصل هستند.

به گفته رحیمی، اکنون عملیات گازرسانی به ۲۹ پروژه روستایی در حال اجراست و پروژه گازرسانی به ۲۳ روستا نیز در مرحله طراحی قرار دارند افزون بر این، تاکنون ۸۰۴ واحد صنعتی عمده و ۶۴ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

کد خبر 297710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =