رئیس‌جمهوری برای پیگیری وضع سیل‌زدگان وارد سیستان‌وبلوچستان شد

رئیس جمهوری به‌منظور بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان و بررسی روند امدادرسانی و حل مشکلات سیل‌زدگان این استان، لحظاتی پیش وارد چابهار شد و در فرودگاه کنارک از سوی استاندار و دیگر مقام‌های محلی مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی بلافاصله پس از ورود، عازم مناطق سیل‌زده شد تا ضمن بازدید از این مناطق از نزدیک در جریان روند امدادرسانی و اقدامات انجام شده در این زمینه قرار گیرد.

وی در سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان افزون بر بازدید از مناطق سیل‌زده، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان نیز شرکت می‌کند.

رئیس‌جمهوری را در این سفر شماری از مسئولان کشوری و لشکری و وزیران کابینه همراهی می‌کنند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه (۱۹ دی‌ماه) آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده، به‌طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان‌پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

کد خبر 297741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =