فراهم شدن زمینه مساعد عرضه گاز مایع در بورس انرژی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از روند مطلوب عرضه گاز مایع در ماه‌های اخیر در بورس انرژی خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای عرضه و معامله گاز مایع در بورس انرژی فراهم شده است.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسن منتظرتربتی درباره عرضه گاز مایع در بورس انرژی، اظهار کرد: عرضه گاز مایع در بورس انرژی از چند ماه گذشته به خوبی، با قیمت و مشتری مناسب و مدام در حال انجام است و زیرساخت‌ها برای انجام این مهم به‌درستی فراهم شده است، همچنین از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه دعوت می‌کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: با توجه به اینکه تامین، کیفیت، ارتقا و استاندارد اقلام و تجهیزات مورد نیاز صنعت گاز اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین تامین بیش از ۸۰ درصد کالاهای مورد نیاز بخش گازرسانی و انتقال گاز را به دست سازندگان ایرانی سپرده‌ایم.

بر اساس این گزارش، به گفته سیدعلی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی افزون بر توافق صورت گرفته در زمینه پذیرش «گاز مایع صادراتی» با شرکت ملی گاز ایران و عرضه آن در بورس انرژی، در زمینه عرضه «گاز طبیعی» نیز تفاهم لازم انجام و جلسات کارشناسی برگزار شده است.

کد خبر 297758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =