شیرآلات چاه ژوراسیک مسجدسلیمان بدون استقرار دکل تعویض شد

شیرآلات زیرسطحی (۳SV) چاه شماره ۳۱۲ ژوراسیک با تلاش کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بدون استفاده از دکل تعویض شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، یونس عباسی‌لرکی، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه این شرکت اظهار کرد: عملیات تعویض شیرآلات این چاه با استفاده از دستگاه لوله مغزی سیار و گروه‌های خدمات فنی چاه‌ها انجام شد و چاه در مدار تولید قرار گرفت.

 وی افزود: از چاه‌های ژوراسیک مسجدسلیمان گاز مورد نیاز شرکت‌های پتروشیمی استخراج  می‌شود که تعمیر آنها بدون استفاده از دکل سبب می‌شود چاه به‌سرعت در مدار تولید قرار گیرد و از این لحاظ استمرار تامین خوراک پتروشیمی‌ها و سودآوری برای کشور را به همراه خواهد داشت.

عباسی‌لرکی تصریح کرد: ‌استفاده از دکل برای تعمیر این چاه‌ها سبب صرف میلیاردها تومان هزینه مستقیم می‌شود و همچنین چاه باید حداقل 6 ماه از مدار تولید خارج شود که تعمیر بدون دکل سبب صرفه‌جویی در این هزینه‌ها می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه گاز چاه ۳۱۲ ژوراسیک دارای درصد بالایی هیدروژن سولفوره است، گفت: عملیات تعمیر این چاه در شرایط کاملا ایمن و با نظارت کارشناسان ایمنی انجام و پیش از عملیات نیز نکات آموزشی و توصیه‌های ایمنی لازم به کارکنان ارائه شد.

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: در نیمه نخست امسال نیز تاج چاه و شیرآلات زیرسطحی چاه شماره ۳۱۳ ژوراسیک مسجد سلیمان با تلاش کارکنان این مدیریت و بدون حضور دکل تعمیر شد.

کد خبر 297818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =