یک میلیارد دلار در گازوئیل مصرفی نیروگاه‌های کیش صرفه‌جویی شد

رئیس منطقه کیش شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به انتقال بالغ بر ۸۳ میلیارد فوت‌مکعب گازهای همراه نفت سیری به کیش گفت: با جایگزینی گاز با گازوئیل در سبد سوخت نیروگاه‌های کیش، معادل یک میلیارد دلار در مصرف گازوئیل صرفه‌جویی شد.

به گزارش شانا، شهسوار ارغش، امروز (چهارشنبه، دوم بهمن‌ماه) در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه انرژی کیش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کلان ابلاغی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره استفاده از ظرفیت و توان سازندگان داخلی و ایرانی تجهیزات صنعت نفت است، اظهار کرد: در این نمایشگاه سازندگان ایرانی آخرین فناوری بومی و ایرانی در حوزه طراحی و ساخت انواع تجهیزات سرچاهی نفت و گاز را به معرض نمایش گذاشته‌اند.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح انتقال گازهای همراه نفت جزیره سیری به کیش در سال ۸۵ و ساخت خط لوله‌ای ۸۲ کیلومتری به این منظور افزود: در مجموع تاکنون بالغ بر ۸۳ میلیارد فوت‌مکعب گازهای همراهی که پیش‌تر در سیری سوزانده می‌شد، جمع‌آوری و به‌منظور تامین گاز نیروگاه‌های برق به جزیره کیش انتقال داده شده است.

وی تصریح کرد: با انتقال گاز سیری به نیروگاه‌های برق کیش، تاکنون در مصرف بیش از ۱۵ میلیون بشکه گازوئیل صرفه‌جویی شده که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد دلار برآورد می‌شود.

ارغش با بیان اینکه هم‌اکنون تاسیسات تقویت فشار موجود در جزیره کیش دارای توان و ظرفیت انتقال روزانه معادل ۲۵ میلیون فوت‌مکعب گاز است، عنوان کرد: هم‌اکنون دو نیروگاه شمالی و جنوبی جزیره کیش ظرفیت مصرف گاز طبیعی به جای فرآورده‌های نفتی را دارند.

کد خبر 298014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =