قیمت سبد نفتی اوپک بیش از ۳ دلار کاهش یافت

قیمت سبد نفتی اوپک در هفته منتهی به چهارم بهمن‌ماه (۲۴ ژانویه) نسبت به هفته پیش از آن (۱۷ ژانویه) سه دلار و ۶ سنت برای هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی اوپک در هفته منتهی به ۴ بهمن ماه به ۶۲ دلار و ۵۲ سنت رسید، در حالی‌که هفته پیش از آن ۶۵ دلار و ۵۸ سنت برای هر بشکه ثبت شده است.

افزایش شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین و قرنطینه شهرها در این کشور و محدودیت در پروازهای هوایی که منجر به کاهش تقاضای سوخت جت در جهان شد، دلیل اصلی کاهش قیمت نفت در بازه زمانی ۲۷ دی‌ماه تا ۴ بهمن‌ماه عنوان شده است.   

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان درباره افت قیمت نفت به دلیل نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در خبری که در رویترز منتشر شده، اعلام کرد: این بدبینی شدید در سال ۲۰۰۳ میلادی در زمان شیوع ویروس سارس نیز اتفاق افتاد، اگرچه آن حادثه سبب افت شدید تقاضای نفت نشد.

قیمت نفت‌خام شاخص‌های برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز امروز (دوشنبه، هفتم بهمن‌ماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۵۸ دلار و ۱۹ سنت و ۵۲ دلار و ۶۱ سنت به ازای هر بشکه بوده است.

کد خبر 298473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =