قیمت طلای سیاه همچنان بر نمودار کاهشی حرکت می‌کند

قیمت شاخص نفت خام برنت در ساعت ۹ و ۵۸ دقیقه دیروز (‌جمعه، یازدهم بهمن‌ماه) به ۵۸ دلار و ۱۶ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۵۱ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نهایی شاخص نفت برنت در روز پنجشنبه (دهم بهمن‌ماه) ۵۸ دلار و ۲۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۵۲ دلار و ۱۴ سنت برای هر بشکه بود.

تزلزل در پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا باز هم سبب کاهش قیمت نفت شد. این ویروس که از چین به حدود ۲۰ کشور جهان سرایت کرده و بیش از ۲۰۰ قربانی را به ‌همراه داشته است، افزایش نگرانی‌ها درباره تاثیر این شرایط بر روند رشد اقتصادی جهان سبب افت قیمت نفت برای چهارمین هفته پیاپی شد.

پس از اظهارنظر اخیر الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه درباره آمادگی این کشور برای برگزاری پیش از موعد نشست فوق‌العاده اوپک و متحدانش در ماه فوریه از نوسان قیمت‌ها اندکی کاسته شد.

نواک پس از گفت‌وگو با همتای سعودی و  وزیران دیگر کشورهای تولیدکننده نفت، اعلام کرد که برای ارزیابی آثار این ویروس بر شرایط بازارهای جهانی نفت خام و تصمیم‌گیری درباره زمان برگزاری این نشست چند روز وقت لازم است.

صدو هفتادو هشتمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک به‌صورت فوق‌العاده و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار است پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) برگزار شود.

کد خبر 298853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =