تحریم‌ها تاثیری بر شتاب قطار توسعه صنعت پتروشیمی نداشته است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پتروشیمی یکی از سودآورترین صنایع کشور به شمار می‌آید، گفت: صنعت پتروشیمی باوجود تحریم‌ها روند توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهد و محدودیت‌ها تاثیری بر سرعت قطار توسعه این بخش نداشته است.

سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران در طول ۴۱ سال گذشته پیشرفت‌های بزرگی به‌دست آورده است، گفت: صنعت پتروشیمی باوجود تحریم‌ها روند توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهد. هم اکنون منابع و زیرساخت‌های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد و صنعت پتروشیمی بدون تردید می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

وی با بیان اینکه پتروشیمی یکی از سودآورترین صنایع کشور به شمار می‌آید، افزود: پتروشیمی صنعت پخته‌ای است، زیرا محصولات پایین‌دستی تولید می‌کند و زنجیره دارد، پتروشیمی با جهشی بزرگ در این سال‌ها روبه‌رو بوده است و تا سال ۱۴۰۰ دومین جهش بزرگ خود را نیز تجربه خواهد کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی، افزون بر سرمایه‌گذاری‌های جدید و تکمیل پروژه‌های در حال ساخت، باید از خام‌فروشی پرهیز و سبد کالاهای صادراتی پتروشیمی را با هدف توسعه صادرات متنوع کرد.

ادیانی ادامه داد: بدون شک سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست پتروشیمی به دلیل وجود ارزش افزوده بالا، سرمایه‌گذاری قابل اطمینان و سودآوری خواهد بود.

وی گفت: همان‌طور که وزیر نفت به استفاده از دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تاکید دارد، باید از شرکت‌های پژوهشی و نوآور فعال در این صنایع حمایت شود.

کد خبر 298958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =