۲ مرکز درمانی جدید در اهواز به بهره‎برداری می‎رسد

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تشریح مهم‌ترین اقدام‌های این سازمان در یک‌سال اخیر، گفت: کلینیک‌های درمانی کوت‌عبدالله و کوی نفت در اهواز طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‎رسند.

به گزارش خبرنگار شانا، حبیب‌الله سمیع ضمن گرامیداشت دهه فجر، به ذخیره دارو و تجهیزات مصرفی اعم از داروهای تخصصی، داروهای ام‌اس و شیمی‌درمانی به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با تحریم‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه این سازمان توانست در وضع بحرانی، خدمات مطلوبی را به جامعه هدف خود ارائه دهد، گفت: سازمان بهداشت و درمان در طول یک سال اخیر با اتخاذ تدابیر لازم، نسبت به خرید اقلام و تجهیزات پزشکی اهتمام ویژه‌ای داشته است.

۱۴ دستگاه همودیالیز برای توسعه بخش‌ دیالیز بیمارستان‌های تهران، اهواز و آغاجاری، خرید چهار دستگاه اکوکاردیوگرافی قلب و دو دستگاه سونوگرافی برای مراکز درمانی مسجدسلیمان، آغاجاری و دیگر مناطق عملیاتی، دستگاه ماشین بیهوشی برای تهران، دستگاه ویدئوبرونسکوپ برای بیمارستان نفت اهواز، دستگاه امحای زباله برای آبادان، دستگاه رادیوگرافی دیجیتال برای تهران و دستگاه ماموگرافی برای اراک، اصفهان، تهران و گچساران از جمله تجهیزات پزشکی است که به گفته سمیع، سازمان بهداشت و درمان در سال اخیر مبادرت به خرید آن کرده است. برخی از این دستگاه‌ها تحویل شده و برخی نیز تا پایان امسال تحویل خواهد شد.

این مقام مسئول به ناوگان آمبولانسی مراکز درمانی مناطق عملیاتی اشاره و اظهار کرد: عسلویه، گچساران و آغاجاری به‌شدت نیازمند تقویت ناوگان آمبولانسی است که با توجه به اعتبارات موجود، توانستیم با خرید ۱۰ عدد آمبولانس تا حدودی در رفع فرسودگی این ناوگان اقدام کنیم. تجهیز همه مناطق عملیاتی به ناوگان آمبولانسی مجهز نیز در سال‌های آتی از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت پیگیری خواهد شد.

بهره‌برداری از ۲ کلینیک درمانی جدید در اهواز

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از راه‌اندازی دو کلینیک در مناطق عملیاتی اهواز خبر داد و گفت: کلینیک کوت‌عبدالله و کلینیک کوی نفت به نحو مناسبی بازسازی شده و دارای شرایط مطلوبی است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سمیع با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت مدیره، ۱۱ پلی کلینیک شهر اهواز در ۵ کلینیک تجمیع می‌شود، تصریح کرد: کلینیک‌های کوی نفت قدیم، قائم و شهرک نفت به کلینیک کوی نفت منتقل می‌شوند که مجهز به امکانات و تجهیزات مطلوب پزشکی است و آماده ارائه خدمت به بومیان و شاغلان مناطق عملیاتی نفت خواهد بود.

وی افزود: همچنین مجوزهای لازم برای بازسازی و توسعه بخش‌های آی‌سی‌یو و همودیالیز بیمارستان اهواز و نیز بازسازی بخش‌های آی‌سی‌یو و اورژانس پلی‌کلینیک‌های نفت اهواز دریافت و در صورت تامین اعتبار در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت همچنین از واگذاری کلینیک‌های سوم و چهارم به این سازمان که هم‌اکنون در اختیار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است، خبر داد و گفت: برنامه تکمیلی این دو کلینیک نیز در دستور کار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت قرار دارد.

سمیع افزود: تجهیزات مورد نیاز بیمارستان گچساران از سوی سازمان خریداری شده است که در صورت تحویل آن، فعالیت‌های عملیاتی اجرایی خواهد شد.

وی بازسازی اتاق عمل، زایشگاه و آی‌سی‌یو بیمارستان جم را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت دانست و اظهار کرد: اعتبار این بیمارستان از سوی شرکت ملی گاز تامین شده و این طرح هم‌اکنون در حال انتخاب پیمانکار در کمیسیون مناقصات است. این اقدام در راستای توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی است، چراکه فضای مناسبی را برای ارائه خدمات درمانی به بومیان منطقه فراهم خواهد کرد.

اخذ مصوبات ساخت مراکز درمانی جدید در عسلویه

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از راه‌اندازی یک پلی‌کلینیک، دی‌کلینیک و اورژانس پیش‌بیمارستانی در منطقه عسلویه خبر داد و گفت: مصوبات لازم برای ساخت گرفته شده و در صورت تامین اعتبار، اجرایی خواهد شد.

سمیع عنوان کرد: با توجه به بنیه درمانی شهر شیراز، به دنبال ایجاد راه تعامل و هماهنگی منطقه عسلویه با مراکز درمانی این شهر هستیم، چراکه مراکز درمانی شیراز از شرایط مطلوبی برخوردار است.

این مقام مسئول به بیمارستان سوانح سوختگی شهر شیراز اشاره و از آن به عنوان یکی از مراکز درمانی پیشرفته یاد کرد و افزود: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به دنبال حمایت از این بیمارستان برای توسعه بخش کشت سلولی در پیوند پوست است، چراکه با پیشرفت این بخش امکان مداوای سوختگی‌های ۹۰ درصد هم فراهم می‌شود و همچنین از اعزام بیماران با درصد سوختگی بالا به خارج از کشور نیز بی‌نیاز خواهیم شد.

وی اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان، ساخت یک مرکز درمانی دی‌کلینیک و پلی‌کلینیک تخصصی می‌تواند پاسخگوی نیازهای درمانی خانواده صنعت نفت در منطقه باشد، به این منظور با استفاده از ابلاغیه یک درصد اعتبار عمرانی و خارج از فضای فعلی بیمارستان، می‌توان ساخت این مراکز را عملیاتی کرد.

توسعه بستر آی‌تی و یکپارچگی خدمات سازمان

سمیع به تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر توسعه بستر آی‌تی و یکپارچگی خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اشاره و  با اعلام خبر ایجاد سامانه‌های ساتا، سپند یک و سپند دو در این سازمان اظهار کرد: کارهای ارزشمندی در یک سال اخیر از سوی سازمان بهداشت و درمان در حوزه آی‌تی صورت گرفته است که تجمیع اطلاعات پزشکی کارکنان در سامانه ساتا از آن جمله است. بر اساس این سامانه می‌توان فهمید چه نوع فعالیت و با چه میزان کیفیتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین سامانه‌های سپند یک و سپند دو به تفکیک، فعالیت‌های سازمان را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ارائه خدمات دولت الکترونیک، امضای دیجیتال پزشکان و حذف نسخه فیزیکی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در دستور کار آینده این سازمان قرار دارد.

وی عنوان کرد: سازمان بهداشت و درمان به دنبال طراحی و راه‌اندازی بستر یکپارچه است تا بتواند کل بیمارستان‌ها و دیگر مراکز سازمان را به هم متصل کند تا گزارش‌گیری کاملی از فعالیت‌ها داشته باشیم.

تمدید پرداخت کارانه پزشکان تا پایان ۱۴۰۰

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از تمدید پرداخت کارانه پزشکان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: اصول کار در حوزه پزشکی کارمزدی است؛ ویزیت بیمار، اعمال جراحی، آندوسکوپی، اکو، سونوگرافی و همه فعالیت‌های آزمایشگاهی و ... مستلزم صرف زمان مشخص و معینی است که بر این اساس پرداختی پزشکان به‌صورت کارانه و نه اضافه کار انجام می‌شود. بنا به دستور اخیر وزیر نفت و شورای اداری، این پرداخت برای مدت دو سال یعنی تا پایان ۱۴۰۰ تمدید شده است، بنابراین پزشکان ما از بابت پرداخت کارانه خود نگرانی نداشته باشند.

وی به سازوکار جدید سازمان بهداشت و درمان پیرامون پرداخت به پزشکان عمومی مستقر در مناطق عملیاتی یا بعضا سکوها اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۴۰۰ نفر از پزشکان سازمان بهداشت و درمان عمومی هستند که به‌صورت مداوم در مناطق عملیاتی حضور فعال دارند، اما پرداختی آنها با فرمت پزشکان پرکیس انجام نمی‌شود. به این منظور مجوزهای لازم برای تغییر در نحوه پرداختی‌های پزشکان عمومی از سوی هیئت مدیره دریافت و با رایزنی‌های انجام‌شده با سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد پزشکان عمومی سازمان نیز به عنوان پزشکان تابع قانون کار با پشتوانه بیمه‌ای لازم در نظر گرفته شوند.

به گفته سمیع، این سازوکار جدید سبب خواهد شد امنیت شغلی این دست از پزشکان سازمان بهداشت و درمان فراهم شود و شرایط مطلوب‌تری نسبت به گذشته داشته باشند.

کد خبر 299040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =