مشعل مجتمع عملیاتی مارون-۴ جابه‌جا شد

با هدف افزایش ضریب ایمنی تاسیسات، عدم تاثیرگذاری شرایط اضطراری واحدهای عملیاتی بر تردد جاده‌های اصلی و کاهش آلودگی زیست محیطی مشعل‌ها، مشعل بلند مجتمع صنعتی شماره -۴ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به موقعیتی با فاصله ایمن از جاده ارتباطی اهواز به رامهرمز و ماهشهر جابه‌جا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، باقر قاسمی، مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با اشاره به اینکه توسعه جاده‌های ارتباطی در مقطع سه راهی رامهرمز سبب شد مشعل مارون-۴ به جاده نزدیک شود، گفت: تابش نور مشعل نیز بر دید رانندگان تاثیر نامطلوبی داشت و در صورت بروز شرایط اضطراری در فرآیند واحدهای عملیاتی امکان خطر برای خودروهای عبوری افزایش می‌یافت.

وی افزود: در پروژه جابه‌جایی مشعل مجتمع عملیاتی مارون-۴ که به‌منظور افزایش ضریب ایمنی تاسیسات مجاور اجرایی شد، مشعل جدید از نوع انگشتی به جای مشعل بلند قدیمی نصب شد که با توجه به تمهیدات در نظر گرفته‌شده در طراحی جدید، تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی گازسوزی مشعل خواهد داشت.

قاسمی اذعان کرد: به‌منظور ساخت و جابه‌جایی مشعل مارون-۴ تغییرات زیادی در شبکه خطوط لوله درون مجتمع ایجاد شد که بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه داشت، ضمن اینکه طراحی، ساخت مشعل و اجرای پروژه تماما از سوی کارکنان عملیات و مهندسی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام شده است.

کد خبر 299075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =