حدود ۳ هزار خانوار در روستاهای قم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان قم اعلام کرد که ۲۱ روستای بخش قاهان استان قم در دهه فجر امسال از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا نصیری اظهار کرد: در طرح گازرسانی به دهستان قاهان بخش خلجستان که از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ توسط هشت پیمانکار آغاز شده بود، 3 هزار انشعاب گاز برای مشترکان برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون خطوط تغذیه ۹۸‌ درصد و شبکه‌های روستاهای یادشده ۷۰ تا ۹۰‌ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، امیدواریم پس از تأیید آزمایش‌های فنی و عملیاتی مربوطه تا دهه فجر امسال تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ضمن بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح، حدود 3 هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

به گفته نصیری، راه‌اندازی پنج ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب، احداث ۴۳ کیلومتر خط تغذیه با اندازه‌های مختلف ۶ و ۱۰ اینچ و ۸۵ کیلومتر شبکه پلی اتیلن از سایز ۶۳ تا ۲۰۰ میلی‌متر در روستاها از جمله اقدام‌ها برای راستای گازرسانی به ۲۱ روستای دهستان قاهان بخش خلجستان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم یادآور شد: در اجرایی شدن این طرح، کوهستانی بودن این منطقه و حجم زیاد تخریب سنگی، عبور از رودخانه، حاشیه روستاها و محورها کار را دشوار کرده بود.

نصیری در ادامه با اشاره به آغاز اشتراک‌پذیری روستاهای آغلک به سمت مهر زمین افزود: محور چاهک منتهی به روستاهای قاهان و انجیله در حال آزمایش نهایی است و در صورت تأیید آن، تزریق گاز و بهره‌برداری آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: محور موشکیه منتهی به روستای کهندان نیز به دلیل مشکلات در مسیر با تأخیر روبه‌رو بوده و روستاهای وسفنجرد و اسفید نیز در مرحله اجرای شبکه داخلی روستاست.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قم، ۶ شهر استان قم دارای شبکه گازرسانی است و از ۱۵۶ روستایی که قابلیت گازرسانی دارد، ۱۳۶ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند که به این ترتیب ضریب نفوذ گاز شهری ۹۹.۵‌ درصد و در بخش روستایی ۹۴‌ درصد است.

شایان ذکر است هم‌اکنون ۴۰۹ هزار مشترک گاز در استان قم وجود دارد که بیش از ۳۸۰ هزار مشترک در بخش خانگی، ۴۰۰۰ مشترک در بخش صنعتی و دیگر مشترک‌ها نیز در بخش‌های عمومی و آموزشی هستند.

کد خبر 299080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =