۳۹ طرح گازرسانی در گیلان هم‌زمان با دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: در دهه فجر امسال با گازرسانی به ۲۰ روستای سخت‌گذر و کوهستانی در گیلان، درصد بهره‌مندی گاز روستایی در استان به ۹۵.۳ درصد می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین اکبر با بیان اینکه برای گازرسانی به این پروژه‌ها بیش از ۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: از مجموع پروژه‌های گازرسانی دهه فجر، ۲۰ طرح متعلق به گازرسانی به روستاهای سخت‌گذر و کوهستانی استان در شهرستان‌های سیاهکل، رودبار، تالش، ماسال و لاهیجان است.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این روستاها در مجموع بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: با گازرسانی به این روستاها، تعداد روستاهای گازدار در گیلان به ۲۰۳۵ و درصد بهره‌مندی گاز روستایی استان به ۹۵.۳ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به اینکه این روستاها در مجموع دارای هزار و ۲۶ خانوار هستند و برای گازرسانی به آنها بیش از ۸۷ کیلومتر شبکه‌گذاری شده است، تصریح کرد: پیش از انقلاب هیچ‌گونه عملیات گازرسانی در گیلان انجام نشده بود، اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک در استان از نعمت گازطبیعی بهره‌مند هستند، ۵۹۳ هزار انشعاب گاز در استان نصب و بیش از ۲۰ هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری در گیلان انجام شده است.

اکبر از گازرسانی به ۱۹ واحد صنعتی در سطح استان گیلان خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این صنایع بیش از ۶.۳ میلیارد ریال هزینه شده و با اجرای آن بالغ بر ۵ هزار ۵۰۰ مترمکعب در ساعت گاز طبیعی جایگزین شده است.

وی عنوان کرد: شهرستان رودبار با ۶ واحد صنعتی، آستانه اشرفیه با پنج واحد صنعتی و شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا هر کدام با سه واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی‌های دهه فجر امسال دارا هستند و با افتتاح این طرح‌ها، مجموع مشترکان صنعتی گاز در استان به ۵ هزار و ۶۳۲ مشترک افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش همه کارکنان شرکت گاز، هم‌اکنون در استان گیلان بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک گاز طبیعی شامل ۹۹۷ هزار مشترک خانگی، ۷۸ هزار مشترک تجاری، بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مشترک صنعتی، ۹۶ جایگاه سی‌ان‌جی و سه نیروگاه وجود دارد.

اکبر ضمن قدردانی از همه سازمان‌های همکار در زمینه گازرسانی به مردم گفت: با گازدار شدن سراسر استان، شرایط تشکیل و رونق کسب‌وکارهای محلی و کوچک، تولید و اشتغال در روستاها بیش از پیش فراهم شده و این مهم زمینه رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را فراهم کرده است.

سامان گودرزی

کد خبر 299378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =