پیشرفت‌ صنعت نفت باوجود تحریم‌های اقتصادی قابل قبول است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود مشکلات اقتصادی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جهش و توسعه قابل قبولی داشته که امیدواریم این صنعت بتواند مسیر پیشرفت خود را با سرعتی بیشتر ادامه دهد.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به موفقیت‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: صنعت نفت باوجود برخی مشکلات اقتصادی، پیشرفت‌های قابل قبولی داشته و امسال نیز که ماه‌های پایانی آن طی می‌شود، پروژه‌های متعددی در این صنعت اجرایی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: هرچند بسیاری از روستاها و شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند، اما پروژه‌های عظیم گازرسانی هیچگاه متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به موفقیت‌های صنعت پتروشیمی نیز اشاره و تصریح کرد: صنعت پتروشیمی نقش موثری در بازار ارز ایفا کرده، به گونه‌ای که هم‌اکنون درصد زیادی از ارز کشور از این صنعت تامین می‌شود، بنابراین مشاهده می‌کنیم این صنعت تا چه میزان در توسعه صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی نقش دارد.

کواکبیان به افتتاح طرح‌های بزرگ پتروشیمی در یکی دو سال اخیر اشاره و عنوان کرد: راه‌اندازی چنین طرح‌هایی در زمانی که ما با تحریم‌های اقتصادی روبه‌رو هستیم کار بسیار بزرگی بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی آینده صنعت نفت را روشن ارزیابی کرد و گفت: باوجود مشکلات اقتصادی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جهش و توسعه قابل قبولی داشته است و امیدواریم این صنعت بتواند مسیر پیشرفت خود را با سرعتی بیشتر ادامه دهد.

کد خبر 299451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =