میانگین مصرف روزانه سی‌ان‌جی به ۲۴.۵ میلیون مترمکعب رسید

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از جایگزینی روزانه ۴.۵ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی با بنزین با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور خبر داد و گفت: در دی‌ماه امسال به‌طور میانگین روزانه ۲۴.۵ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور توزیع شده است.

حسن قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شانا گفت: در مجموع ۷۳۴ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۶۸۱ مترمکعب سی‌ان‌جی در دی‌ماه امسال به فروش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در آبان‌ماه امسال میانگین روزانه مصرف سی‌ان‌جی در کشور به حدود ۲۱ میلیون مترمکعب رسیده بود، افزود: این رقم با افزایش روزانه ۳.۵ میلیون لیتری هم‌اکنون به روزانه ۲۴ میلیون و ۴۸۶ هزار مترمکعب رسیده است.

قلی‌پور با اشاره به مصرف روزانه ۱۹ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور پیش از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور گفت: با اجرای این طرح در روز ۲۴ آبان‌ماه امسال، درخواست‌ها برای گازسوز کردن خودروها به نحو چشمگیری افزایش یافت تا جایی که با افزایش تعداد خودروهای دوگانه‌سوز در کشور، این رقم با افزایش ۴.۵ میلیون مترمکعبی در روز به روزانه ۲۴.۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ می‌رسد

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از افزایش تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی به ۲ هزار و ۴۸۹ جایگاه در کشور هم‌زمان با چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۷۶ تجهیز دومنظوره و یک هزار و ۵۱۳ تجهیز تک‌منظوره است و همچنین ۲۷ تجهیز شامل ۱۰ تجهیز دومنظوره و ۱۷ تجهیز تک‌منظوره در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسیده است.

قلی‌پور افزود: هم‌اکنون ۱۲۵ تجهیز سی‌ان‌جی در حال ساخت در کشور وجود دارد که با راه‌اندازی آنها، تعداد تجهیزات سی‌ان‌جی موجود در کشور به ۲ هزار و ۶۱۴ می‌رسد.

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نخستین ساعت روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، سهمیه‌بندی بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این پیش‌بینی کرده بود با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، سوخت سی‌ان‌جی با اقبال عمومی بیشتری روبه‌رو شود و حجم تقاضا برای این سوخت پاک تا روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

کد خبر 299466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =