پیشرفت‌های صنعت نفت و گاز با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف پتروشیمی و همچنین پروژه‌های گازرسانی به‌دست آورده‌ایم که به هیچ عنوان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، گفت: هرچند تحریم اقتصادی آثار خود را دارد، اما باید اذعان کرد که از زمان وضع تحریم‌ها تاکنون، هیچگاه توسعه و پیشرفت صنعت نفت متوقف نشده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا قصد داشت صادرات نفت ایران را متوقف کند و به صفر برساند، اما به اهداف خود نرسید، افزود: ممکن است در بخش سرمایه‌گذاری موانعی ایجاد شده باشد، اما پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف پتروشیمی و همچنین پروژه‌های گازرسانی داشته‌ایم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروهای متخصص صنعت نفت ایران در منطقه و حتی دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، تصریح کرد: توانمندی متخصصان نفت ایران بر هیچکس پوشیده نیست، ما تحریم‌ها را در ادوار مختلف تجربه کرده‌ایم، این دوره نگاه آمریکایی‌ها به تحریم نگاه تازه‌ای است و ما نیز سناریوهای مختلفی برای این نوع نگاه خواهیم داشت.

الماسی عنوان کرد: در میان تحریم‌های اعمال شده، نوک حملات به سوی صنعت نفت نشانه گرفته شده است، زیرا آمریکا به‌خوبی می‌داند نفت مهم‌ترین منبع تامین درآمدهای ارزی کشور است، اما این صنعت باوجود تحریم‌های اقتصادی، همواره راه توسعه خود را ادامه داده است. در ۴۱ سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی به‌دست آورده‌ایم که به هیچ عنوان قابل مقایسه با زمان پیش از انقلاب نیست.

وی گفت: امروز صنعت نفت کشور نه‌تنها در ریل توسعه خود پیش می‌رود، بلکه در مناطق نفت‌خیز جنوب کشور نیز فعالیت‌های بی‌شماری در بخش توسعه‌ای، اشتغال‌زایی و مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است.

کد خبر 299533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =