روند افول تقاضای نفت از سال ۲۰۴۰ میلادی آغاز می‌شود

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که زمان اوج و در پی آن افول تقاضای جهانی نفت سال ۲۰۴۰ میلادی یا حتی پیش از آن خواهد بود.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، صندوق بین‌المللی پول در بخشی از تازه‌ترین گزارش خود درباره آینده تقاضای جهانی نفت خام پیش‌بینی کرده‌ است که آغاز روند افت تقاضای جهانی نفت خام سال ۲۰۴۰ یا حتی پیش از آن خواهد بود.

این صندوق در گزارش خود با عنوان «آینده نفت و ثبات مالی در حوزه شورای همکاری خلیج فارس» عنوان کرد که سرعت رشد تقاضای جهانی نفت خام به‌شدت کاهش خواهد یافت و سطح آن در دو دهه آینده به اوج می‌رسد.

این مسئله می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر کشورهای صادرکننده نفت در خاورمیانه داشته باشد و در صورت در نظر نگرفتن اصلاحات مالی اساسی، ممکن است این کشورها ثروت مالی کنونی خود را در ۱۵ سال آینده از دست دهند.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که این موضوع ناشی از عواملی از جمله تلاش برای بهبود بهره‌وری انرژی در بلند مدت و جایگزین کردن نفت با منابع دیگر انرژی است.

این صندوق همچنین پیش‌بینی می‌کند که این روند کاهش تدریجی سرعت رشد تقاضای نفت که سرانجام به کاهش تقاضای جهانی نفت منجر خواهد شد، در سال‌های آینده بیشتر نمایان می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌های این نهاد، آغاز روند نزولی تقاضای جهانی نفت خام حدود سال ۲۰۴۰ خواهد بود، در صورت نظارت و محدودیت‌های بیشتر برای حفاظت محیط زیست و پیشرفت سریع‌تر در بهره وری انرژی، این افول پیش از زمان پیش‌بینی شده اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه گزارش آمده است:  انتظار می‌رود سرعت رشد تقاضای جهانی برای گاز طبیعی هم کاهش یابد، اگرچه برآورد می‌شود روند رشد تقاضای گاز طبیعی در دهه‌های آینده مثبت باقی بماند.

کد خبر 299607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =