اعطای لوح جشنواره نوآوری محصول برتر ایرانی به پالایشگاه تبریز

معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز گفت: بنزین آیزومریت به عنوان محصول نوآورانه این پالایشگاه، لوح زرین چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی را از آن خود کرد.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه تبریز، علیرضا آقابگلو در این خصوص اظهار کرد: بنزین آیزومریت به عنوان بخشی از ترکیب فرآورده بنزین نهایی تولیدی این شرکت با استاندارد یورو ۵ محسوب می‌شود که اختلاط آن به‌منظور انطباق میزان آروماتیک بنزین تولیدی با استاندارد یورو ۵ اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: در گذشته نفتای سبک بدون تبدیل به محصول آیزومریت مستقیما با محصول نهایی بنزین اختلاط می‌شد که در این حالت نیل به استاندارد یورو ۵ مقدور نبود.

آقابگلو اظهار کرد: لازمه تولید محصول مذکور، احداث یک واحد جدید ایزومریزاسیون نفتای سبک است که سرمایه‌گذاری حداقل ۱۰۰ میلیون دلاری را می‌طلبید و خوشبختانه با همت کارکنان و در قالب یک طرح ابتکاری، با تغییر کاربری واحد بنزین‌سازی قدیم و بدون هزینه این مهم انجام و پالایشگاه تبریز موفق شد چرخه فرآیند ارتقای کل محصول بنزین تولیدی خود به استاندارد یورو ۵ را تکمیل کند.

 چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با معرفی ۲۲ محصول فناور از بین ۵۱۴ محصول رصدشده از سوی پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

کد خبر 299718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =