شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با خوردگی راهکار ارائه دهند

مدیرعامل شرکت پتروایران نیازهای فناورانه این شرکت را برشمرد و با اشاره به اهمیت خوردگی در صنعت نفت به‌ویژه در تاسیسات فراساحلی، دستیابی به پوشش‌های پیشرفته صنعتی ضدخوردگی و ضدسایش را به‌عنوان یکی از نیازهای فناورانه این شرکت برشمرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سپهر سپهری امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در نخستین روز گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه با بیان این مطلب، به تشریح نیازهای فناورانه پتروایران پرداخت و عناوین آن را به شرح زیر اعلام کرد: پوشش‌های پیشرفته صنعتی ضدخوردگی و ضدسایش، توسعه فناوری‌های جدید مرتبط با تصفیه پساب واحدهای نمک‌زدایی صنایع بالادستی و تولید (Produced Water)، پاک‌سازی خاک و آب‌های زیرزمینی آلوده به هیدروکربن، نانوسیالات انتقال حرارت، نانواکسیدهای فلزی و نانوغشاها، روبات‌های بازرسی خطوط لوله فرآیندی، یوتیلیتی و سیستم تصفیه پساب صنعتی، طراحی و اجرای عملیات شکاف هیدرولیکی و طراحی و توسعه ابتکارات فناورانه به‌منظور پیشبرد پروژه تحول دیجیتال در شرکت.

وی گفت: بخش تعمیرات در آینده صنعت نفت ایران بیش از پیش حائز اهمیت خواهد بود و در این میان، بحث خوردگی و تدبیر برای مقابله با آن باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

سپهری با بیان اینکه پتروایران در دو دهه اخیر بیش از ۷ میلیارد یورو پروژه در بخش‌های دریا و خشکی اجرا کرده است، ادامه داد: این شرکت به دنبال راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت با نگاه بلندمدت و با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیرعامل پتروایران امضای قراردادهای بلندمدت و در نظر گرفتن منافع طرفین (کارفرما و پیمانکار) را برای حمایت از فعالیت شرکت‌های فعال در صنعت نفت ضروری دانست و این را هم یادآور شد که شرکت‌های داخلی می‌توانند به‌ویژه در شرایط تحریم برای اقتصاد کشور راهگشا باشند.

وی با بیان اینکه نباید تنها در دوران تحریم به شرکت‌های داخلی اتکا کرد، گفت: واقعیت این است که تحریم نه کاغذپاره است، نه آنقدر بزرگ که نتوان با آن مقابله کرد، زیرا توان داخلی ظرفیت مطلوبی پیش روی ما گذاشته است، اما باید واقع‌بین بود و پذیرفت که تحریم هزینه‌های زیادی را بر ما تحمیل می‌کند.

گردهمایی سه‌روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه از صبح امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به‌کار کرد و عصر روز سه‌شنبه (۲۹ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 299889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =