طرف‌های مقابل برای برداشت از میدان‌های مشترک منتظر نمی‌مانند

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، نیازهای فناورانه این شرکت را اعلام کرد و با اشاره به راهبری میدان‌های مشترک غرب کارون از سوی این شرکت گفت: از آنجا که طرف‌های مقابل برای برداشت از میدان‌های مشترک منتظر ما نمی‌مانند، باید به تامین نیازهای فناورانه در این بخش توجه ویژه داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، جهانگیر پورهنگ امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در نخستین روز گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه، افزود: شرکت نفت و گاز اروندان ۱۴ میدان را در غرب کارون راهبری می‌کند که از این میان، هفت میدان مشترک است و بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی کشور یعنی آزادگان نیز در این منطقه قرار دارد.

وی اهمیت حوزه کاری نفت و گاز اروندان را با توجه به همجواری با تالاب هورالعظیم و اهمیت الزام‌های زیست محیطی در این منطقه مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق هدف‌گذاری‌های تولید نفت در غرب کارون تا سال ۱۴۰۴ که بالغ بر بیش از یک میلیون بشکه نفت است اهمیت تامین نیازهای فناورانه این شرکت را دوچندان کرده است.

به گفته پورهنگ، جریان‌سنج‌های چندفازی، تلمبه‌های انتقال سیالات چندفازی، بهینه‌سازی فرآیند دفع پسماندها، بومی‌سازی مواد شیمیایی و تجهیزات مورد استفاده در تزریق ردیاب‌های گازی، مرجع استانداردهای طراحی سیستم‌های کنترل و بردهای صنعتی، ساخت سنسورها و ترانسمیترهای صنعتی، مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی، ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب، سامانه پرنده بدون سرنشین برای بازدید از دکل و تجهیزات، طراحی سیستم جامع ثبت و بایگانی اسناد و مدارک منابع انسانی و استفاده از سیستم مدیریت برنامه‌ریزی و کنترل پروژه از مهم‌ترین نیازهای فناورانه این شرکت به شمار می‌روند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ساخت تجهیزاتی مانند جریان‌سنج‌های چندفازی هنوز خودکفا نشده‌ایم. این تجهیز های‌تک است و جای کار زیادی در این حوزه وجود دارد.

گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت صبح امروز (یکشنبه، ٢٧ بهمن‌ماه) با حضور وزیران نفت و علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد و عصر روز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 299897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =