مدیریت خوردگی در رأس نیازهای فناورانه ‌نفت و گاز پارس

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز پارس، نیازهای فناورانه این شرکت را برشمرد که در میان آنها نیاز به مدیریت خوردگی و کاهش ریسک‌های ناشی از آن مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار شانا، عباسعلی پرتقالی امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در نخستین روز گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه با بیان این مطلب افزود: ۱۲ نیاز فناورانه در شرکت نفت و گاز پارس شناسایی شده است که بررسی ریسک بروز خوردگی بالای خط، مدیریت خوردگی اتمسفری اجزای سکوهای دریایی پارس جنوبی و تامین مواد سبز بازدارنده هیدرات و خوردگی از جمله آنان بود.

وی به بهینه‌سازی پارامترهای عملیات حفاری، بررسی جامع پدیده‌های دیاژنزی در سازندهای مخزنی کنگان و دالان، استفاده از روش حفاری فشار مدیریت شده، سنجش میزان رسوب تشکیل شده در خطوط لوله دریایی به صورت آنلاین، امکان‌سنجی عملیات و مطالعات لرزه‌ای چهاربعدی در پارس جنوبی، بررسی جدایش مخزنی در مخازن کنگان و دالان، مطالعه آزمایشگاه‌های روش‌های شیمیایی کنترل تولید آب در مخازن گازی و روش‌شناسی کاهش آثار تغییرات سرعت روباره نیز به عنوان دیگر نیازهای فناورانه شرکت نفت و گاز پارس اشاره کرد.

سرپرست پژوهش و فناوری و کانون تفکر شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به ظرفیت‌های بسیاری که در جامعه جوان دانشگاهی کشور وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که رفع نیازهای فناورانه این شرکت با اتکا به این ظرفیت‌ها برطرف شود.  

گردهمایی سه‌روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه از صبح امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به‌کار کرد و عصر روز سه‌شنبه (۲۹ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 299903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =