ایجاد مرکز نوآوری در منطقه ماهشهر بررسی می‌شود

معاون دفتر هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بررسی ایجاد مرکز نوآوری در منطقه ماهشهر با همکاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا از جزیره کیش، مهرشاد جواهردشتی امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در آیین آغاز به‌کار همایش و نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: با بررسی و ارزیابی ۱۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور، ۷۰۰ شرکت تأیید شدند.

وی با اشاره به اینکه زایش دانش فنی و انتقال فناوری به‌عنوان شاخص ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: این عامل بسیار اساسی برای کمک و حمایت از بومی‌سازی فناوری‌هاست.

جواهردشتی به رویکرد جلوگیری از خام‌فروشی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در معاونت رئیس جمهوری اشاره و تصریح کرد: بومی‌سازی فناوری‌های صنایع راهبردی از جمله صنعت پتروشیمی اقدام‌های بسیار مهم و خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر آمادگی کامل دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان را به شرکت‌های بزرگ برای رفع گلوگاه‌های فناورانه متصل کند.

جواهردشتی با تأکید بر توسعه زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان و نوآور گفت: این معاونت به دنبال حمایت و کمک به صنایع پتروشیمی برای ایجاد صنعت دانش‌بنیان و نوآور است.

وی با بیان اینکه عناصر زیست‌بوم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان متنوع و نیازمند تأمین مالی و پشتیبانی هستند، افزود: این معاونت عزم خود را در حمایت از ایجاد نهادهای پشتیبان مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری و مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها جزم کرده است که به‌تازگی نیز با هلدینگ خلیج‌فارس در حال بررسی ایجاد مرکز نوآوری در منطقه ماهشهر هستیم.

نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با تمرکز بر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به‌مدت سه روز از ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه در جزیره کیش دایر است.

سمانه بیدمشک

کد خبر 299911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =