رویکرد خودکفایی در صنعت نفت، منافع خوزستان را تضمین می‌کند

استاندار خوزستان از به کارگیری توان فنی استان خوزستان در صنعت نفت قدردانی کرد و رویکرد بومی‌سازی و خودکفایی در صنعت نفت را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا شریعتی در آیین امضای قرارداد واحد فرآورش پیش ساخته در میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی که صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) برگزار شد، گفت: در دو روز گذشته و با حضور وزیر نفت، شاهد اقدام‌های راهبردی در توسعه صنعت نفت در استان خوزستان بوده‌ایم.

وی با اعلام اینکه وزیر نفت در بازدید از کارخانه فولاد اکسین خوزستان از فعالیت‌های انجام‌شده راضی بود، گفت: با تدابیر اتخاذشده برای تولید تختال، ورق و لوله‌های موردنیاز طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، نه‌تنها از وابستگی به کشورهای خارجی برای ساخت این لوله‌ها خلاصی یافته‌ایم، بلکه این موضوع بر پیشبرد صنعت نفت و صنایع استان خوزستان نیز اثر مطلوبی داشته است.

استاندار خوزستان با اشاره به رونمایی از دکل حفاری ٧٢ فتح با حضور وزیر نفت افزود: امروز در رونمایی از این دکل حفاری و در بازدید از مته‌های حفاری، شاهد ارتقای چشمگیر دانش فنی کشور بودیم.

شریعتی تاکید کرد: مسیر تلاش برای ساخت تجهیزات مورد نیاز برای صنایع خصوصا تجهیزات با دانش فنی بالا در داخل کشور بسیار ارزشمند و استان خوزستان خوشبختانه در این مسیر پیشرو است.

وی افزود: امیدواریم نیازهای صنعت نفت تا حد امکان در داخل استان خوزستان برطرف شود و سازندگان و نیروهای بومی استان بتوانند رابطه‌ای دوطرفه و سازنده با صنعت نفت داشته باشند.

استاندار خوزستان ضمن قدردانی از وزیر نفت گفت: در دوران وزارت بیژن زنگنه، در بخش‌های مختلف مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه استان و همچنین درباره تامین و پشتیبانی نیازهای صنعت از توان داخلی اقدام‌های مؤثری صورت گرفته است.

شریعتی با اشاره به طرح نگهداشت و افزایش تولید ٢٨ مخزن نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: این قراردادها سبب رشد صنعت نفت می‌شوند و در استان نیز رشد و توسعه پایدار به همراه خواهند داشت.

وی با تاکید بر اهمیت تزریق روحیه به جوانان تاکید کرد: با توسعه دانش فنی، فراهم کردن زمینه مناسب برای توسعه بیشتر و ایجاد اشتغال، ضمن تزریق روحیه به جوانان، از فرار مغزها نیز جلوگیری می‌شود.

شریعتی در پایان گفت: امیدواریم کشورمان درباره دانش فنی و مهندسی به مرحله صادرات برسد و بتواند نیازهای فنی و مهندسی کشورهای منطقه را نیز رفع کند.

کد خبر 300000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =