انحصار ساخت ۲ تجهیز کاربردی صنعت نفت شکست

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از ساخت عملگر برقی NQ900 و کنترلر دستگاه نمونه‌گیر خودکار با صرفه‌جویی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از سوی متخصصان این شرکت و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار کرد: متخصصان فنی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در پایانه میعانات گازی عسلویه، با استفاده از دانش نظری و مهارت‌های عملی خود و با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت اولین عملگر برقی NQ900 (معادل IQ35) و کنترلر دستگاه نمونه‌گیر خودکار شدند.

وی تصریح کرد: دستگاه نمونه‌گیر خودکار برای اندازه‌گیری مقدار محصولات ارسالی فازهای پالایشگاهی به‌کار می‌رود و نقش اساسی در سنجش کیفیت محموله‌های ارسالی دارد. عملگر برقی NQ900 نیز برای باز و بسته کردن شیرهای صنعتی دارای کاربرد گسترده‌ای در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است و انحصار ساخت این تجهیزات فقط در اختیار شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی بوده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران یادآور شد: طراحی و ساخت این تجهیزات از سوی متخصصان داخلی سبب حذف وابستگی به شرکت‌های خارجی و همچنین جلوگیری از صرف هزینه‌های گزاف خرید دستگاه‌های خارجی شده است.

حمیدرضا شاکری راد

کد خبر 300335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =