عرضه مدوام نفت سفید و گاز مایع در همه مناطق کشور

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و نفت سفید و گازوئیل موردنیاز همه مناطق به‌ویژه مناطق پربارش کشور تأمین و ذخیره‌ شده است.

به گزارش شانا، شهرام رضایی اعلام کرد: هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و نفت سفید و گازوئیل موردنیاز روستاها و مناطقی که قطع ارتباط می‌شوند تأمین و ذخیره شده است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ادامه ناپایداری جوی، آبگرفتگی و احتمال وقوع سیل در حاشیه رودخانه‌ها، دستگاه‌های مسئول برای سوخت‌رسانی آماده‌باش کامل قرار دارند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: تأمین و توزیع سوخت در همه استان‌ها به‌ویژه مناطق پربارش، بدون محدودیت و بی‌وقفه ادامه دارد و تمهیدهای لازم برای وقوع بحران احتمالی نیز در نظر گرفته شده است.

رضایی تأکید کرد: هم‌اکنون نفت سفید موردنیاز خانوارهایی که از نعمت گاز بی‌بهره هستند، تأمین و توزیع شده است.

وی درباره روند توزیع گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) به خودروها گفت: هم‌اکنون جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در همه نقاط کشور توسعه یافته‌اند و ۵۰ درصد ظرفیت مازاد برای پذیرش مشتری در این بخش نیز وجود دارد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: توجه به موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت و تنوع‌بخشی به سبد سوخت برای برنامه‌ریزی‌های کلان دستگاه‌ها، لازمه حرکت در مسیر صحیح توزیع سوخت و توسعه است که البته هم‌اکنون سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و پژوهشگاه صنعت نفت در این زمینه تحقیق می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در زمینه تولید گاز مایع (ال‌پی‌جی) در کشور وجود ندارد، بیان کرد: شرکت‌های پالایشی با ظرفیت کامل موضوع تولید را پیگیری می‌کنند؛ تعیین سهمیه و تحویل آن به شرکت‌های توزیع‌کننده در حیطه وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار دارد و هیچ‌گونه مشکلی در آن وجود ندارد؛ این محصول بر مبنای برنامه روزانه از مبادی تولید، تحویل شرکت‌ها می‌شود و از این طریق به دست مصرف‌کنندگان در استان‌های مختلف کشور می‌رسد، بنابراین مهم‌ترین بخش که باید علت اختلال‌های فعلی را در آن جست‌وجو کرد، حوزه نظارت است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در سبد انرژی کشور خانوارهایی که بهره‌مند از گاز شهری نباشند و برای گرمایش خانه نیازمند استفاده از نفت سفید باشند، جزو مصرف‌کنندگان ال‌پی‌جی  به شمار می‌آیند؛آمار این خانوارها ثبت شده است و دولت برای سیستم‌های گرمایشی یارانه لازم را برای تهیه گاز مایع اختصاص می‌دهد.

رضایی تاکید کرد: در توزیع گاز مایع در سطح کشور با مشکل روبه‌رو نمی‌شویم، مگر آنکه این محصول در بخش‌های نامربوط به‌ویژه به‌عنوان سوخت خودرو استفاده شود، توزیع باید بر مبنای شبکه مشخص‌شده باشد، در غیر این صورت می‌توان این موضوع را به اختلال در توزیع نسبت داد.

کد خبر 300380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =